Gå til innhold

Trenger tips om design

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil ha kritikk på designet? Bare så jeg ikke misforstår helt :p

• Footer var overdimensjonert, IMO
  • Kunne muligens vurdert border under header
  • Kunne godt fremhevet linkene i menyen litt bedre... underline i det minste

Ellers var det ikke værst, men det var ikke akkurat nyskapende (ikke det at jeg gjør det bedre, men du var ute etter kritikk).

Lenke til kommentar

Fint at du bruker Hitarea, men designet er jeg dessverre ikke særlig imponert over.

Her er noen punkter

• Siden din bruker alt for lang tid å laste. Lag en preloader.
  • Header er ikke pen. De halveis gjennomsiktige kjedlige bildene tar seg rett og slett ikke godt ut. Skjønner ikke hvorfor du gjør det.
    Teksten i Header er også mindre pen og passer ikke inn etter min mening i hvert fall.
  • Border rundt hele websiden er tykk. likte ikke det.
  • Innholdet på Hovedsiden synes jeg er rotete satt opp
  • Innholdet på Borring siden er også merkelig satt opp. Jeg ville prøvd meg med noen overskrifter, ikke bold font og venstre regulert skrift.
  • Synes det også blir alt for lite farger på siden og ingen detaljer som gjør designet interessant.

Lenke til kommentar

• For fete borders, IMO
  • Kjip meny. Ser sånn halvveis midtstilt ut. Den bugger litt også - f.eks får jeg hover på 'Velkommen' når jeg holder musen ~10 pixler under o-en i 'Borring'
  • Midtstilt tekst funker aldri på hovedinnholdet
  • For stor font
  • Svart tekst på hvit bakgrunn - bytt til Times New Roman så har du et komplett standardutseende som er ca. like gøy å se på som Kjell Mangle Bondevik
  • Hvis man skal bruke Flash, så mener jeg det må være en god grunn til det - jeg ser ingen i dette tilfellet; ingen artig grafikk, ingen effekter av noe slag (bortsett fra en cheesy fade-effekt når man bytter side), ingen ingenting

Alt-i-alt er jeg ikke særlig imponert. Ser ingen grunn til at du skal bruke flash på denne. Vil faktisk tørre å påstå at siden ville sett mye bedre ut dersom du hadde brukt gode gamle HTML+CSS.

Lenke til kommentar
Alt-i-alt er jeg ikke særlig imponert. Ser ingen grunn til at du skal bruke flash på denne. Vil faktisk tørre å påstå at siden ville sett mye bedre ut dersom du hadde brukt gode gamle HTML+CSS.

Er enig med Loomy at Flash kanskje ikker er nødvendig i denne sammenhengen.

Du utnytter jo ikke programmet på noen som helst måte.

Dette fører til at du bare sitter igjen med bakdelene ved bruk av flash; Mindre støtte enn HTML og CSS blant annet.

Dette er en veldig viktig ting som man burde vurdere hver gang man benytter Flash.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skjønner ikke helt hvorfor du bruker flash til noe html/php/xhtml kunne ha gjort mye raskere og muligens bedre. Vel, det er min mening.

Litt kritikk:

1. Navigasjonen er 100% standard og gjør jobben sin, og er samtidig litt kjedelig. Hva med å feks la en pil komme ned til navigasjonen og at teksten på en slags måte forminsker og forstørrer seg sånn at det blir litt liv i den

2. Bakrunnen er utrolig kjedelig. Hva med å legge til en ganske gjennomsiktig bowling kule og kanskje skifte bakrunnsfarge til lys grå eller lignende?

3. Headeren kunne kanskje bli piffet opp litt? Prøv å kanskje "legge" ned teksten " Bowlingstep" på begynnelsen av en av banene?

Heilt Streit, men ganske kjedelig og standard. Eksperimentering er nøkkelordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...