Gå til innhold

Ekstern mikrofon til min Canon DV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hva du skal ta opp.

Jeg har laget meg en overgang fra XLR til stereojack. Da kan jeg bruke forskjellige typer mikrofoner. Bruker en Electrovoice mikrofon med kulekarakteristikk til vanlig intervjuer. Håndholdt.

Men ellers finnes det en mengde mikrofoner til dette bruket. Køllekarakteristikk er best når micken skal monteres på kamera. Et hav av merker finns. Shure, Electrovoice, Sony, Sennheiser osv.

Dynamiske mikrofoner er bra på intil 1m avstand. Ellers på elektrerte mikker brukes. De er mer følsom.

Trådløs mikrofon er veldig greit! Da får du bra lyd selv om motivet er langt unna.

Jeg mener at det er unødvendig å kjøpe en stereomikrofon.

Stereo mikrofonenen tar alt for mye lyd inn fra siden.

Lenke til kommentar

Hvis du har et walkietalkie sett, så tror jeg dette kan brukes. Har ikke testet det enda, men jeg skal prøve. Da må ene walkien tilkobles mikken. Den må da sende hele tiden.

Den andre tilkobles kamera.

Det finnes walkier som kan fungere som babyvakt. Stemme aktiverende.

Jeg har en denne modellen. Men ikke barn... hehe. Ikke enda. De nye walkiene som går på 450MHz båndet har ganske bra lydkvalitet.

Edit: Denne modellen har også "barnevakt funksjon". Dvs at den kan være stemmeaktivert. Husk at mange lytter på disse frekvensene med scanner. Om natten, så er det flere så lytter til radioscannere enn P1.

Endret av Luske_Ludvig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...