tussler Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Hei! Siden Kodak Imaging Pro ikke følger med XP, åpnes alle scannede TIFF-filer seg i programmet Paint. Har installert et gratis program som heter IrfanView for å se disse dokumentene, og satt at det skal assosieres md TIFF. Likevel åpner filene seg i Paint i XP. (Åpner filene fra SuperOffice). Er det noen som vet hvordan jeg kan få ordnet det slik at filene åpnes i ønsket program? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Har du prøvd å Høyreklikke på filtypen i Windows Exploer og valgt Åpne i og valgt Irfan View i listen og haket av Alltid åpne i dette programmet? Velg "jeg vil velge program fra en liste" for å komme dit. Lenke til kommentar
tussler Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Takk for svar. Prøvde det du foreslo, men det funket desverre ikke. Det funker når en åpner TIFF-filer uavhengig av SuperOffice, men når en skal åpne filene derfra åpnes de i Paint. Må jeg endre noe i registeret? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 (endret) Takk for svar. Prøvde det du foreslo, men det funket desverre ikke. Det funker når en åpner TIFF-filer uavhengig av SuperOffice, men når en skal åpne filene derfra åpnes de i Paint. Må jeg endre noe i registeret? Prøv dette: Kontrollpanelet -> Mappe alternativer -> Filtyper fanen Finn TIFF filtypen (tror det skal være to stk.) sjekk om de begge har det programmet tilegnet. Dersom ikke velger du Endre og finner banen til programmet. Endret 22. september 2004 av TCi Lenke til kommentar
tussler Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Det virket ikke det heller, tror det må være et spesifikt SuperOfficeproblem. Prøvde å avinstallere Paint, men fikk da bare opp en feilmeldingsboks fra SuperOffice. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Det virket ikke det heller, tror det må være et spesifikt SuperOfficeproblem. Prøvde å avinstallere Paint, men fikk da bare opp en feilmeldingsboks fra SuperOffice. Ja det virker sånn... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Det er nok SuperOffice som insisterer på å åpne i Paint ja. Send dem en mail - de har bra supporttjeneste. Lenke til kommentar
tussler Skrevet 24. september 2004 Forfatter Del Skrevet 24. september 2004 Det viste seg å være en bug i Superoffice 5.6 som åpner Paint uansett hva man gjør... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå