Gå til innhold

EOS 20D fra Mpx?

Anbefalte innlegg

Tenkte på å legge inn en bestilling på 20D på Mpx på EOS 20D kittet de har der.

(Var det noen som snakket om å vente litt for en knapp uke siden?  :p )

Uansett:

Det er en EOS 20D med et EF-S 18-55 objektiv og totalprisen de skal ha for dette er 14 602 ,- m. frakt og mva.

(Oslo kameraservice disket opp en løsning som ville kostet meg 20 lapper, virket som om det også var snakk om det samme objektivet som her)

Når du var på Oslo Kameraservice, hvorfor stakk du ikke oppom FotoHuset.

Der koster 20D hus 12950 og med 18-55 koster den 13950. Prisene står i vindu.

Som jeg har sagt før: Nettbutikker er ikke som mange tror altid billligst.

Når du kan handle i forretning i Oslo, hva er da vitsen med og betale mer over postordre. Jeg tror de også sender pr. post.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du var på Oslo Kameraservice, hvorfor stakk du ikke oppom FotoHuset.

Der koster 20D hus 12950 og med 18-55 koster den 13950. Prisene står i vindu.

Som jeg har sagt før: Nettbutikker er ikke som mange tror altid billligst.

Når du kan handle i forretning i Oslo, hva er da vitsen med og betale mer over postordre. Jeg tror de også sender pr. post.

Hei

Nei, tenkte ikke på det egentlig :cry: men men...

La inn en bestilling på foto & video i dag, bestillte default kittet med 18-55, samt 17-85 objektivet, totalprisen ble 20470,- Gjorde dette etter å ha snakket med folka i butikken der når jeg hentet de to Sandisk Ultra II minnekortene jeg hadde bestillt i går.

- De sa forresten at de venter en storleveranse inn fra Canon når de kommer denne gangen (over 100 kamera ventes inn), derfor vil det ikke bli noe ventetid når de først får dem inn. (sansynligvis i begynnelsen av Oktober).

Greit å ha en butikk å forholde seg til også, virker som at de har grei peiling og mye accessories tilgjengelig for speilrefleks der.

Vet av denne tråden at det første objektivet ikke regnes som "bra", men i og med at man ikke betaler all verden for det, tok jeg dette kittet, så har jeg en backuplinse/reiselinse.

17-85 objektivet har jeg nå forstått at oppfattes som lyssvakt (det ser man jo på spesifikasjonene), prøvde å surfe litt rundt på forskjellige steder for å se om det fantes mer lyssterke zoom objektiver, dèt gjorde det også -til de grader. I og med at jeg på nåværende tidspunkt ikke har kunnskap nok til å avgjøre kvaliteten til et gitt objektiv og ville unngå å kjøpe et objektiv som ikke var noe særlig, og da bli sittende med 2 dårlige objektiver, gikk jeg for det som er regnet som et bra objektiv -men noe lyssvak, isteden.

Tenker jeg kommer til å kjøpe meg flere objektiver senere, definitivt, men det krever kunnskap som jeg enda ikke har ervervet meg, etterhvert regner jeg med at jeg blir mer oppmerksom på objektiver som er både rimelige og bra. Uansett blir flere innkjøp lagt til etter evt. bonusutbetalinger fra jobben :p, da økonomien tilsier at jeg bør bruke resten av året (og mesteparten av neste) til å lære meg kamera, teknikker og ting som objektiver og tilbehør.

Takker for alle innspill :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...