mjepson Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg kjører bredbånd fra LYSE. De har satt opp en hjemmesentral hos meg, som gir meg tilgang til deres nett. Jeg har fått fast ip hos dem, og de har fortalt meg at jeg skal bruke dhcp for å få denne faste ipen. Jeg får tildelt den automatisk via dhcp i winxp uten problemer. Det som er problemet er at jeg har en xbox også, og både xbox og pc er koblet til en switch. For å få kontakt mellom xbox og pc har jeg prøvd følgende. 1. Sette fast ip på pc istedenfor dhcp, og så sette alternate configuration i tcp/ip hvor jeg setter f.eks. 10.0.0.1 og så setter 10.0.0.2 på xbox. Dette fungerer helt til jeg blir disconnected fra LYSE, noe som varierer fra 1-2 dager. Jeg må sette på dhcp for å få oppkobling igjen, og så sette fast ip igjen for å gå tilbake til oppsettet mitt. Eneste grunnen jeg finner på at jeg blir disconnected er kanskje dhcp lease som blir sendt eller noe sånt. Andre med LYSE kjører fast ip uten disse problemene. 2. Sette xbox til å ha samme nett som pc, dvs internett ip adresse. Jeg har prøvd ping mot ipen på forhånd for å se at den ikke er tatt. Det virker fint da, men etter 10-15 minutter så blir xbox'en koblet fra og jeg må restarte den. Så egentlig er jeg ute etter en løsning hvor jeg kan ha dhcp på nettverkskortet og en alternativ ip adresse som jeg kan sette til 10.0.0.1. Dette tillater ikke winxp, den har kun en alternativ for dhcp hvis dhcp ikke finnes, f.eks. for laptoper som bruker dhcp på kontoret men som har fast ip hjemme. Noen som har noen tips uten å sette i ekstra nettverkskort i pc, eller kjøpe router? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå