Gå til innhold

Noen spm. om ekstern harddisk

Anbefalte innlegg

Jeg har altså noen spørsmål angående kjøp av ekstern harddisk siden jeg har en bærbar pc, og det er ikke mye plass igjen der nå.

1. Jeg ser det er mange som anbefaler å kjøpe et kabinett og så en vanlig harddisk. Er dette noe som er vanskelig å sette sammen? Har ikke så veldig mye erfaring med noe sånt. Noen anbefalinger ang. valg av disk og kabinett. Denne disken har jeg sett litt på: Seagate Barracuda

2. Kjøpe en ferdig løsning. Men ser at Maxtor (som jeg hadde tenkt litt på) har fått en del pepper, er det noe å satse på?

3. Går det an å installere spill på den eksterne harddisken og spille de derfra, hvis dere skjønner hva jeg mener. Eller er det bare en lagringsplass for musikk, bilder osv?

Jeg må bare beklage hvis jeg har "mast" for mye, men dette er et område jeg er litt "grønn" på. Håper det er noen som kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har en samsung spinpoint, og et eksternt kabinett, hvor man bare setter i disken, så er man klar..

Kan ikke si at det å sette i disken bør by på problemer, tror den bare går i en vei.

Det fine med slike kabinetter er at når du er klar for en større disk så bytter du den simpelthen bare ut, og bruker den gamle til noe annet..

Ang spilling, tror jeg at tilkobling via firewire bør holde, arrester meg om jeg tar feil.

Jeg bruker min disk kun til lagring.

eMagic harddiskkabinett for 3.5" IDE ,aluminium,USB 2.0/FireWire 690,-

IDE Samsung SpinPoint P80 160GB IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM 770,-

Endret av Fenwick
Lenke til kommentar

1. Hvis du kan skru litt, er det ikke vanskelig å sette en disk i et eksternt kabinett. Den største fordelen med å kjøpe kabinett og disk hver for seg, er at det er mye lettere å bytte til en annen disk seinere.

2. Hvilket merke du bør kjøpe er jeg desverre ikke sikker på. Fordelen med å kjøpe en ferdig sammensatt en, er at du slipper feilsøking om dersom noe går galt med den; setter du sammen sjøl må du i mange tilfeller selv finne ut om det er kabinettet eller disken det er noe galt med

3. Primært lagring. Enkle programmer/ spill kan du godt kjøre fra disken, men tilgangstiden vil bli såpass høy at de litt tyngre bør du ha på den interne.

Ellers vil jeg anbefale deg å kjøre den eksterne disken på firewire (om din bærbare støtter dette). Kjøp derfor et kabinett som støtter både USB2.0 og firewire.

EDIT: Fenwick var før meg, men jeg er uenig med han/ hun ang. spill fra ekstern disk (selv på firewire). Men om du uansett trenger en disk til lagring, prøv å spille fra disken og se hvordan det går.

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...