Gå til innhold

Hvem har det dyrete pc-utstyret?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For mange år siden kjøpte jeg en PC til 34.000,- dette var den raskeste PC'n på markedet og hadde lynrask PIII prosessor på hele 450MHz, 512MB minne og en harddisk på 20GB, Nvidia TNT skjermkort og 19 skjerm. Alle komponentene ellers var det høyeste. PC'n på jobben hadde bare 166MHz prosessor og 32MB minne så forskjellen ble jo uendelig :smile:

Men ingenting slår den første PC'n på begynnelsen av 80 tallet. Den kostet nærmere 80.000 kroner!! tror den var rundt 25MHz & DOS :grin: Helmaks PC på den tiden!

Lenke til kommentar

Nei.. ingenting slår vårt pc kjøp i 1990. 25000 for en IBM 386 16Mhz med 4MB 30 pins RAM, diskettstasjon, 14" skjerm, 30Mbytes harddisk og innebygget matematikksprosessor, og en 25pins nåleskriver. State of the art. Spillte Space Invaders CGA på den. tok fullstendig av. Har den fortsatt !

Pc'en hadde heller INGEN oppgraderings muligheter.. ikke i det hele tatt... IBM er kongene.

Håkon Ophuus Devold

NTNmemorial.com

Godt gammelt LAN på sørlandet på vei mot nye høyder.

Hørte jeg overklokking ?

[ Denne Melding var redigert av: haakon_d på 2002-05-11 18:51 ]

Lenke til kommentar

Har en gammel HP server fra 1990 her som kosta over 100 000 ny :razz: . Konfig: 32MB 80ns RAM, 486DX 50MHz (mulig ikke det er originalprosessoren), 1,3GB SCSI-harddisk. Maskinen har EISA-kortplasser, en 32bits ISA for de som ikke visste det.

Lenke til kommentar

selve PC-en: 21000,-

men

jeg har jo et par kroner i madrassen da, som jeg teoretisk sett kan kjøpe meg mer PC for... Og jeg kan selge golfsettet... og anlegget... Jeg kan saksøke naboen....

Tror nok PC-en MIN blir verdt mest, ja!!! Jeg er kongen!!! Jeg äger dere ALLE!

JA!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-11 21:33, Xane skrev:

selve PC-en: 21000,-

men

jeg har jo et par kroner i madrassen da, som jeg teoretisk sett kan kjøpe meg mer PC for... Og jeg kan selge golfsettet... og anlegget... Jeg kan saksøke naboen....

Tror nok PC-en MIN blir verdt mest, ja!!! Jeg er kongen!!! Jeg äger dere ALLE!

JA!

...selge huset, selge bilen! Og så er vi i gang! Selvfølgelig KAN jeg også løpe ut å kaste bort masse penger på pc hvis jeg selger alt annet! Og jeg er nok ikke den eneste... Hva med å kvitte seg med tv'n nå som det bare går fotball uansett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...