Gå til innhold

Hovedkort til Thermalright XP-120?


Tjohei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sven-o: har du mulighet til å legge ut bilde også?

Tok et kjapt et(gadd ikke å skalere eller etterbehandle):

http://www.sven-erik.net/xp120.jpg

 

Som dere der smelte jeg på en vifte på zalman heatpipen. Den ble så sinnsykt varm, så jeg turte ikke å la være. Dakar 9800pro... :cry: *klappe på*

Kjører den på 5v, så den er tremmelig stille. Den 80mm papst viften hel til venstre kjører også på 5v. Nå hører jeg kun harddiskene(2 stk), selv med kabinettet oppe.

Hdd'ene er forresten pakket inn i hver sin AC Ryan XTOR Xilencer. Hjelper litt på støyen, men ikke så mye som jeg hadde håpet. Derimot avleder de _mye_ varme fra harddiskene.

Lenke til kommentar
Det er innenfor hovedkortet. Kanskje 5mm innenfor.

Oki. Takker. Da er mine bekymringer grunnløse. ;)

 

Men i lys av AMD's nyheter om prisreduksjoner og innføring av rimelige 939 cpu'er, har jeg begynt å spekulere på om jeg skal vente litt, og heller komme meg over på 939 platformen når jeg først skal skifte. Og da lurer jeg på, er det noen som bruker XP-120 kjølern på en 939, og hvilket hovedkort sitter den på da?

 

Ser at Asus A8V Deluxe, MSI K8T Neo2-FIR og ABIT AV8 (med forbehold) skal virke. MSI K8N NEO2 Platinum er oppgitt til ikke å funke. Noen som kan bekrefte noe av dette?

Lenke til kommentar
Dette skrev jeg om her

Hvis du er litt fingernem så løser du problemet på et par minutter.

Fra tråden du linker til:

 

For å få pipen til å unnvike kondensatoren, så må begge pipene bøyes 3-4mm.

Hørtes ikke helt bra ut. Innbilder meg at det ikke kan være bra for heatpipene å bli bøyd på... :shrug: Men sier uansett takk for konkret info. Tror jeg styrer unna, og går for noe som er oppgitt som "okay", istedet. :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Har lyst på en Thermalright XP-120 kjøler, men har litt problemer med å finne ut hvilke hovedkort den passer til. Fikk beskjed fra Thermalright at den ikke passer på MSI K8N Neo Platinium :( . Noen som vet om noen kort den passer til?

Jeg anbefaler Asus P4C800-E Deluxe på det sterkeste, har den selv, Sinsykt fornøyd, Men hvis du skal ha xp-120 må du bøye litt på en duppeditt. jeg tenker på å kjøpe meg en xp-120

Lenke til kommentar
Kanskje litt sent å komme med dette innspillet, men ePox 9nda3+ funker, bortsett fra at ene DIMM en blir blokkert av heatpipe ene, vidre har jeg en idle temp på 28-32, kommer ann på rom temperaturen (varierer litt her inne :D )

Hehe, ja, jeg har bestilt A8N-SLI. Men takker for alle innspill. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...