Gå til innhold

Hovedkort til Thermalright XP-120?


Tjohei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk beskjed fra Thermalright at den ikke passer på MSI K8N Neo Platinium :( . Noen som vet om noen kort den passer til?

Hva mener du med dette? Fikk du en mail fra support hvor de faktisk skrev at Neo Plat. ikke passet??

Ja, jeg sendte en mail og spurte direkte om MSI K8N Neo Platinum var kompatibel, og svaret var at det var den ikke. :shrug: Synes også det var pussig, så jeg har sendt mail på nytt for å høre om jeg skal tro på lista eller "Bob" (ja, han het faktisk Bob... :p )

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva de roter med hos thermalright da? Ifølge deres side er det Neo2 som ikke passer, pga kondensatorer som er i veien.

Men ifølge noen bilder i den andre tråden din har jo noen montert kjøleren på et Neo2 kort. Kan ikke se at de har vært nødt til å bøye unna noen konds. heller?

Skjønner lite... :shrug:

Lenke til kommentar

Virkelig vagt av Thermaright kundeservice:

Hi,

 

When in doubt, it is better to error on the side of caution. I have had a few reports of incompatibility with your motherboard and some happy users as well, it would seem that motherboards tend to differ from lot to lot with no guarantee that they'll be the same.

 

The choice is yours to make!!

 

For Thermalright,

 

Bob

Vel, hva kan man si. Det er jo bare å google for å se hva folk som har prøvd sier, og så tro på den man får flest av. :shrug: Skal mase litt mer på "Bob". ;)

Lenke til kommentar
Eller evt. Asus K8N-E Deluxe... Noen som har prøvd en XP-120 på den? Det ser jo ut til å være mindre sjangs for at det skal bli noen konflikter med de andre komponentene på hk, men hva med avstanden til PSU?

Thermalright opplyser om dette på hjemmesiden. Har akkurat bestilt en xp-120 selv. Store forventninger til denne altz. Har også bestilt en sånn og en sånn, samt holdt av en 420w vifteløs psu hos DI. Da vil nok stillheten senke seg. :w00t:

Jo, så var det den url'en da...

Lenke til kommentar

sven-o:

Den sida stoler jeg ikke helt på, for jeg mailet Thermalright (før jeg fant sida) og fikk beskjed om at MSI K8N Neo Platinum ikke var kompatibel, og når jeg pressa dem litt, så sa de at det ikke er alle som har problemer (hvordan nå det skal gå an). Det betyr bare at det de skriver på lista si ikke nødvendigvis er helt korrekt, derfor spør jeg dere istedet (ja, jeg stoler mer på dere... :thumbup: )

 

Forøvrig veldig bra side du linka til. Har ikke klart å finne noen som fører SilenX produkter, men nå kan jeg finne på å bestille noe derfra. Men jeg må si at 40 og 58 CFM virka litt lite. Hva slags prosessor skal du kjøle, og hvem av dem skal du bruke på XP-120'en?

Lenke til kommentar

Tjohei:

Mulig de har litt feilopplysninger. Det vet jeg ingenting om. Derimot har de benyttet asus k8v se deluxe(samme som mitt) i installasjonsveiledningen.:yes:

Jeg er også spent på hvor lite cfm jeg klarer meg med. CPU er athlon 64 3200+.

Thermalright anbefaler bruk av en panaflo 68,9cfm vifte, og på denne testen kjører de den viften på både 7 og 5 volt uten problemer. Testoppsettet var vel en P4-2.4C Northwood.

 

Som sagt, jeg er spent. 58cfm blir selvsagt sittende på ribben. 40cfm vil stå i nærheten og suge luft ut av kabinettet. Blir tempraturen for høy må jeg finne på noe lurt. :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan nå melde om suksess. Fantastisk suksess.

MBM rapporterer om en (idle)CPU temp på 35 grader, 4 grader lavere enn boxed, og viften høres ikke i det hele tatt.

Kabinettet er nå åpent, noe som selvfølgelig påvirker temperaturen positivet, så jeg regner med at det vil stige litt.

 

edit:

Har også mer enn nok plass til heatpipe-kjøler for skjermkortet. :)

Endret av sven-o
Lenke til kommentar

Hey, takker for update! Virkelig kult at det virka så bra. Du kjører altså 14dB'en på cpu og 11dB i kabinett (ut i bakkant)? Og vifteløs psu? Og passiv kjøling på skjermkortet? Høres nesten ut som min drømmemaskin, det der... ;) Men det hadde vært kult om du prøvde å stressteste systemet litt, med kabinettet lukket. Kjør cpu burn-in wizarden i SiSoft Sandra, eller sett 3DMark til å loope, og se hva slags temperaturer du får da. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...