Gå til innhold

Det ble umulig og sette ned VCore på A7V333...?

bugsy

Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus A7V333 kort, jeg så på motherboard monitor at VCORE'en var ganske høy, og gikk inn i bios for å sjekke hva instillingene her var.. Der var den på 1.8 (viser 1.84 i mbm).. Men det gikk ikke ann å stille den ned, før hadde det vært mulig og valgt 1.700, 1.725, 1.750, 1.775 etc, men disse valgene var nå fjernet, det gikk bare ann å velge mellom 1.800, 1.825 og 1.850...

Noen vet hva dette kan være, og hvordan det evt. kan fikses? Har prøvd og reset bios'en og alt, men det hjelper ikke...

Har for tiden en AMD Tbird 850Mhz prosessor på hovedkortet....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare la vcore være slik den er nå. Asus har satt vcore noe høyere en det som er standard pga øket stabilitet.

Dette med at Asus har satt vcore til 1.85 på sine 266 og 333 baserte kort er blitt diskutert utrolig mye på amdmb.com. Slik jeg har forstått det er konklusjonen den at prosessoren ikke tar skade av det. Har også lest at spenningen egentlig er 0,025 til 0,05 volt mindre en det som vises i bios, PC Probe osv.

Har forresten samme HK (og da vcore) selv.

Rune.

Lenke til kommentar

hmm, men uansett... hvorfor sette den så høy da, når det funke fint på lavere?

Og det var jo mulig og sette den helt ned til 1.725 før... det var først nå det ble umulig og sette den lavere enn 1.800....

Lenke til kommentar

Hvis ikke prosessoren tar skade av det så gjør det vel ikke no. Produserer den mer varme jo høyere Vcoren er på?

Har samme HK selv spenningen min er på 1.75.

Men CPU'en lager enormt med varme min ligger på 55-65

Med en 60x60mm Papst.

Er litt bekymra der jaH!

Lenke til kommentar

Quote:

Holmgr3N skrev (2002-05-12 11:44):

Hei Kan jeg sette ned VCoren på Cpu og få mindre varme? Jeg venter på 3 Kabinettvifter så jeg får vel kanskje gjøre dette imens.

Men Prosessoren blir ikke ustabil ved å sette ned Vcoren?

Les artikkelen jeg linket til først.

Det er jo bare å prøve å senke spenningen litt om gangen.

Hvis den går stabilt så er det ingen fare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...