Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netopia 3351 med Firmware v8.3.3r1 løser MSN prob?

Gef

Anbefalte innlegg

Jeg bruker endel MSN. Snakker med folk, sender filer, holder på med webcam samtaler osv.

Det som jeg reagerer på er at hver gang jeg skal sende filer, skru på webkameraet, går det ufyselig tregt for seg. Filoverføringen går så tregt at filer på 5MB tar 1 time. Når jeg bruker webkameraet, oppdaterer bildet seg svært treigt. Har vel en FPS på 1-3. Prøver å starte en lydsamtale, men det virker ikke.

Har lest at hvis man har Netopia 3351 router og oppdaterer den til Firmware v8.3.3r1, så vil disse problemene (ivertfall mange problemer) være løst i MSN. Noen som kan si noe mer om dette?

Hvis jeg oppdaterer til ny Firmware, vil da de portene som jeg har åpnet forsvinne?

Noen som vet om det integrerte GBLan nettverkskortet i Abit IC7-MAX3 støtter UPnP?

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg oppgraderte min så måtte jeg åpne portene igjen. Har ikke testa filoverføring med msn da, men har ikke merket no på hastighetene når jeg bruker msn..

Hver gang jeg har oppgradert roteren min har ikke jeg måttet legge inn nye filter og åpne porter! Og jeg har oppgradert 3-4 ganger

Lenke til kommentar

Aner ikke om det fikser msn.

Men jeg oppgraderte nå og.... linja detter nå ut når jeg laster ned/hører på webradio og kommer tilbake med varierende men dårligere hastighet en før (datt ut 3 ganger mens jeg skrev dette) har ngt-echo.

edit: NGT sender ny router....

Endret av 555
Lenke til kommentar

Oppdaterte til nyeste firmware selv, men kan fortsatt ikke snakke med mic over MSN. Lurer på hva som må gjøres da :(

Vet om en som har fjernet firewall uten at det hjalp. Filoverføringene går fort, og webkamera samtaler går glatt, men mikrofon funksjonen fungerer ikke.

Det er en plass på endring.nextgentel.no som man kan velge å skru av firewallen. Jeg spurte han kisen om hvordan han gjorde det, men han husker ikke. Han sier det er en plass på den siden du må velge "ikke filter". Noen som vet hvor det er?

Endret av Gef
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er en plass på endring.nextgentel.no som man kan velge å skru av firewallen. Jeg spurte han kisen om hvordan han gjorde det, men han husker ikke. Han sier det er en plass på den siden du må velge "ikke filter". Noen som vet hvor det er?

Han mener sikkert å sette på "Én IP-adresse, uten filtersett" her, men det som skjer da er at alle porter blir åpne.

Hvor oppdaterer man firmware på netopia 3351.

Kan noen gi meg linken.

endring.nextgentel.no kan du oppgradere firmware til din Netopia 3351. Etter du har logget inn vil den si at du må oppgradere firmware hvis du vil gjøre endringer på routeren. Hvis den ikke sier at du må oppgradere, er det fordi du allerede har den nyeste firmware'en.

Edit: Du kan også gå til relativt.net hvis det er noe du lurer på angående NextGenTel

Endret av Richie
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke UPnP fordi jeg har egen firewall med NAT bak ruteren. Kan likevel foreslå å prøve følgende:

- Logg inn i ruteren med full tilgang til alle menyer. Gjeldende brukernavn og passord finner man på http://www.relativt.net.

- Naviger i menyen: "System Configuration..." -> "Security..."

- Sett "UPnP Enabled (on reboot):" til YES

- reboot fuglekassa, eh.. ruteren

Ikke minst, gi tilbakemelding på om det hjalp :thumbup:

P.S: Om brannmuren ( filteret ) i ruteren er slått på eller ei skal ikke ha noe å si da det vanligvis er kun satt opp til å sperre tcp/udp porter i intervallet [1-1023]. Pluss telnet-tilgang og annet smårask.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt et problem å få MSN og NAT til å fungere skikkelig på NGT`s utstyr hvis en skal bruke voice funksjonen. Løsninger per dags dato: Vent på ytterligere oppdateringer fra mikkesoft, kjøp tjenesten fast-ip med subnett av nextgentel eller bytt til programmet Skype, som er mye mer vennlig mot NAT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...