Gå til innhold

Hva tror dere om dette HTPC oppsettet?

Anbefalte innlegg

AMD Athlon 64 3000+ 1354,- PCutstyr.no 1354,-

D-Link DWL-G520 108Mbps PCI 552,- Multicom 552,-

GeIL PC3200 Value 512MB 758,- Vaagen Consulting 758,-

MSI K8N Neo Platinum 900,- Komplett.no 900,-

NorthQ 4001SE Silent 553,- Techline.no 553,-

PowerColor Radeon 9800 PRO 128 MB 1756,- PCutstyr.no 1756,-

Thermalright SLK-948U 329,- Techline.no 329,-

Western Digital Raptor 73,4 GB (WD740GD) 1595,- MPX 1595,-

Rimeligste totalsum 7797,-

I tillegg har jeg tenkt på Dette kabinettet

Trenger jeg et PCI lydkort?

Er det kurrant GFX kort eller burde jeg satse på noe annet?

Skal forresten også bruke dette sattelitt kortet.

Mus, tastatur, DVD brenner osv har jeg fra før

Endret av wotg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg vil kan si om det oppsettet er at du IKKE burde kjøpe fra så mange forskjellige plasser da!

Det blir sinnsykt dyr frakt tilsammen, i tillegg til at alle delene kommer du til å få levert spredt utover 2 uker som blir temmelig kjedelig, men det værste blir det jeg sa om frakten (+ekspedisjonsgebyrene såklart).

Oppsettet ser jo greit ut, men bestill heller fra færrest mulig plasser.

Lykke til med bygging av ny HTPC ;)

Lenke til kommentar

som de andre sier, finn alt fra en, maks to-tre webshopper, som regel ingenting å spare pga av porto og bestille fra så mange..

ellers ser det jo litt veldig overkill ut da for en htpc.

hvorfor en raptor? ville heller satset på en tredobbelt så stor disk for samme prisen..

9800pro trenger du ikke akkurat med mindre du skal spille på denne saken?

samme går vel for a64..

men spørs jo hvilke krav du har til denne saken din?

Lenke til kommentar

For oppsettet brukte jeg bare hanndlekurven her på hw.no, derav de mange forskjellige webshoppene. Det blir nok i realiteten bare 2 sjapper jeg bestiller fra.

Hva jeg skal med raptor, A64 og 9800pro? Det kan vel hende at pc`en skal brukes litt til spill også :D

Lenke til kommentar
For oppsettet brukte jeg bare hanndlekurven her på hw.no, derav de mange forskjellige webshoppene. Det blir nok i realiteten bare 2 sjapper jeg bestiller fra.

Hva jeg skal med raptor, A64 og 9800pro? Det kan vel hende at pc`en skal brukes litt til spill også :D

På en TV?

som du gjerne ikke har mer enn 800x600 oppløsning på?? Hmmm.. jaja.. hver sin smak og prioriteringer.. :)

Lykke til med HTPC ..

Lenke til kommentar
På en TV?

som du gjerne ikke har mer enn 800x600 oppløsning på?? Hmmm.. jaja.. hver sin smak og prioriteringer..

Professor Joffer hvis du leser overskriften så står det HTPC, ikke så mange som gidder å bygge det hvis man har en vanlig tv.

Har denne projen :love:

pe8700_showcase.jpg

Og snart denne Plasmaen :love:

lg_42pd5200-2.jpg

Lenke til kommentar

1. Jeg ville valgt en større, og MYE stillere harddisk (som f.eks. Seagate). Pluss No-Vibes eller noe lignende.

2. Jeg ville valgt ett skjermkort uten vifte, eller i hvertfall kjøpt Artic Silencer til 9800Pro kortet ditt.

3. Og kjenner ikke til strømforsyningen... Men hva med en F/S 350watt? De er meget stille, og yter bra...

Ellers synes jeg det ser veldig bra ut :yes:

Edit: Vurdert LCD tv i stedet for Plasma? Anbefaler det ettersom plasmastrengene i plasma tv-er ryker etter hver som man bruker den, slik at bildekvaliteten blir dårligere dess mer du bruker den. Mens LCD tver holder seg på topp hele tiden... :thumbup:

Endret av ComputerBoy
Lenke til kommentar

Hvis man skal ha ordentlig HTPC og bruke avansert videoprosessing kan man aldri få nok kraft! :yes:

Noen viktige forandringer fra HTPC-eier:

Bytt til Samsungdisk! Disse er langt roligere enn Seagate, jeg har prøvd begge deler.

Kjøp VGA-Silencer til skjermkortet ditt, evt. vurder Nividia 6800GT som skal gi veldig god bildekvalitet sammen med prosjektor hvis jeg ikke tar helt feil. Uansett er det god kvalitet på ATI og..

Ellers så er vi vel enige, bortsett fra at du har gått for AMD da. ;)

Lenke til kommentar

computerboy en plasma har en levetid på ca. 40.000-60.000 timer...

Det betyr at du kan se på tv ca. 12 timer om dagen i 10 år. Etter ca. 40.000 timer vil fosforbelegget miste ca. 50% av sin ytelse.

En LCD skjerm har oppgitt levetid på oppmot 75.000 timer. Altså litt bedre, men så har du jo alle bakdelene med LCD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...