Mørbradbiff Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg, har vurdert å kjøpe studentversjoner av XP Pro (oppdatering) siden dette er mye billigere. Jeg har noen spørsmål til dette. Bruker man samme lisens fra forige operativsystem? Får man ny gyldig lisens fra Microsoft? (Hvis ja, kan man bruke den key på vanlig xp pro?(kopi)) Kan man formatere, partisjonere osv med oppgraderingsversjonen til xp pro? Hva er forskjell på oppgraderingspakken og den vanlige xp pro? Hva er negativt og hva er possitivt? KAN IKKE DERE FOTELLE DET DERE VET OM OPPDATERINGSPAKKEN??? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Student-oppgraderingspakken til MS er ein heilt vanleg oppgraderingscd på lik linje med valige oppgraderingar. Men den blir solgt under litt andre vilkår enn kva den vanlige pakken gjer. Men alle som går på skule eller har barn som går på skule kan kjøpe desse pakkene. (Før var det berre studenter på universitet/høgskuler som kunne og registeringsporsedyren var litt "vanskeleg"). Den einaste forskjellen som er synleg er at det står academic version på den ellers er dei prikk like. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Den er fin den. Brukte en Win98-oppgraderingscd til å validere (eller hva nå enn det heter) XP-oppgraderingen, selv om det egentlig ikke skal gå an. Du får naturligvis en helt lovlig produktnøkkel. Du må naturligvis aktivere XP med alt det innebærer ... Mao du har ikke lov til å bruke nøkkelen på to installasjoner av det samme produktet (les EULAen). Forskjellen mellom Pro og Upgrade er at du trenger denne valideringstingen hver gang du skal installere. For oppgradering av et nåværende oppegående Windows-OS er det samme hvilken du bruker. Innholdet på de to er det samme. Endret 20. september 2004 av LarsC Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Kan man bruke plata til å formatere, diskpart, osv? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Akkurat som fullversjonen, ja. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Den er absolutt helt lik en vanlig oppgradering, bortsett fra at lisensen er en annen, og at serienummeret er KUN til student-oppgradering (jeg har prøvd min på en annen, det gikk ikke). Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Kan man bruke den etter man er ferdig på skole? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå