ATi-Radeon Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Hei jeg driver å mekker gallery, men så dukket det opp en feil på slutten og jeg er uerfaren min php scripting og allt det der så lurte om dere klarte å løse den her?.. Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/sites/breakeven/brukere/7040.net/public_html/gallery/config.php:12) in /home/sites/breakeven/brukere/7040.net/public_html/gallery/lib/lang.php on line 342 Linke 342: header('Content-Type: text/html; charset=' . $gallery->charset); hva er feil? og litt lengere ned står det Error: Missing value: Temporary directory! hvordan skal jeg tolke dette? Endret 20. september 2004 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
LoS Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 header() må komme før all html. Den siste feilen ser selvskreven ut Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 HÆ? skjønner ikke hva du mener Lenke til kommentar
LoS Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 header('Content-Type: text/html; charset=' . $gallery->charset); det er header() Hvis det skrives ut noen html før den headeren kommer, så vil det returnere en feil, som i ditt tilfelle. På samme måte som at du ikke kan sette en cookie etter at siden er vist. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 hvordan i all-verden skal jeg rette opp dette ? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Sette den før html blir skrevet til browseren? Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 wtF? skjønner fortsatt ikke Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Bruke teskje: header(...)-setningen må stå før all annen kode - den kan ikke befunne seg midt inni en HTML-side.. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 (endret) så hva skal jeg slette her? */ if (! isset($GALLERY_EMBEDDED_INSIDE) || $sendHeader == false) { header('Content-Type: text/html; charset=' . $gallery->charset); } Endret 21. september 2004 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Du skal ikke slette noe som helst :O ...bare sørg for at header-setningen blir sendt før ABSOLUTT alt annet. Du kan f.eks ikke bruke header-scriptet med et include-script uten å plassere header-setningen i "hovedsiden" (der include-scriptet brukes). Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 (endret) nå kan jeg ikke så mye det jeg kan opplyse om er: Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/sites/breakeven/brukere/7040.net/public_html/gallery/config.php:12) in /home/sites/breakeven/brukere/7040.net/public_html/gallery/lib/lang.php on line 342 lang.php Endret 21. september 2004 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 hvilken del av setningen "flytt header() til øverst i skriptet" er det du ikke forstår? Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) ATi-Radeon: følg _godt_ med nå Følgende kode går ikke (ditt tilfelle): <?php *masse kode* echo "*masse htmlkode*"; header(); ?> Hvorfor? Fordi header kommer etter at du har skrevet ut noe. Så hva gjør man? Jo: <?php header(); *masse kode* echo "*masse htmlkode*"; ?> flytter det øverst. Get it? Endret 21. september 2004 av Atpn Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Så altså ikke: if (! isset($GALLERY_EMBEDDED_INSIDE) || $sendHeader == false) { header('Content-Type: text/html; charset=' . $gallery->charset); } men header('Content-Type: text/html; charset=' . $gallery->charset); if (! isset($GALLERY_EMBEDDED_INSIDE) || $sendHeader == false) { } ? riktig? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Så altså ikke: if (! isset($GALLERY_EMBEDDED_INSIDE) || $sendHeader == false) { header('Content-Type: text/html; charset=' . $gallery->charset); } men header('Content-Type: text/html; charset=' . $gallery->charset); if (! isset($GALLERY_EMBEDDED_INSIDE) || $sendHeader == false) { } ? riktig? Neppe.. header-tingen må ligge inni if-testen. Altså, for å klare litt opp her, header-tingen må ikke stå øverst av all kode i hele verden, bare øverst av det som blir skrevet ut (eller "vist på HTML-siden" om du vil). Altså, når en surfer besøker den siden, skal header-setningen være det første av ALT som blir mottatt. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 lengere opp ligger lang.php filen, noen som orker å fixe dette ? =) skjønner ikke bæra Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 ugh, det var et langt komplisert skript. ta heller kontakt med forfatter av skriptet. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Dette begynner å bli komisk Menmen, du kan prøve å endre følgende linje: function initLanguage($sendHeader=true) { til: function initLanguage($sendHeader=false) { Aner ikke hvilke konsekvenser dette har for scriptet, men det får tiden vise Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Dette begynner å bli komisk Menmen, du kan prøve å endre følgende linje: function initLanguage($sendHeader=true) { til: function initLanguage($sendHeader=false) { Aner ikke hvilke konsekvenser dette har for scriptet, men det får tiden vise hvordan linje? edit1: fant det, men nå skal jeg prøve det. edit2: hjalp akkurat ikke, feilen ligger på linje: 342 Endret 21. september 2004 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) http://www.jonepet.com/art-241.xhtml <-- Les denne, så kan det hende at du forstår litt mer Endret 21. september 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå