Vonbo Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har et "forum" med 5 forskjellige rom. 1,2,3,4,5. På den siden hvor en kan velge rom vil jeg at antall innlegg skal stå. Innleggene ligger i mysql tabellen "forum" og blir fordelt på de forskjellige rommene ved hjelp av id'en. Dvs. den som aldri er lik 2 ganger. Noen som forstår spørsmålet og som kan hjelpe? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Du kan se på COUNT() i mysql, eksempel: SELECT COUNT(*) AS antall FROM tabell WHERE id = 'forumets_id'; Bruker det mye selv. Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Flott. Er nok den jeg trenger. Men jeg har glemt hvordan man skriver resultatet til skjerm? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) $row = mysql_fetch_array($spørring); echo $row["antall"] edit: du klarer vel å loope det? Endret 20. september 2004 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå