Gå til innhold

Program for endring av mp3-bitrate (komprimering)

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å raskt og enkelt kunne lage komprimerte kopier av mp3'er. Dvs, å komprimere mp3'ene til f.eks. 96kbit variabel bitrate (lame).

Finnes det noen programmer som raskt og enkelt gjør dette? Uten at jeg først må manuelt gjøre filene om til wav, for så å komprimere på nytt?

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg er klar over at det finnes masse programmer som kan konvertere CD/WAV -> MP3, men jeg skal konvertere MP3 -> MP3

Er det noen av de programmene dere har listet som kan gjøre det?

Så vidt jeg vet er ikke det mulig å komprimere mp3 direkte, den må først konverteres til WAV, og deretter komprimeres på nytt. Det er den prosessen jeg vil at skal være så enkel som mulig.

Er det forresten noen som har forlag til lame kommando som gir meg best mulig komprimering, med best mulig kvalitet? (rundt 96kbit)

LarsC: Jeg synes det er en god ide å få plass til dobbelt så mange sanger på mp3-spilleren, med kvalitetstap som ikke er merkbart i de slappe øreproppene jeg bruker. ;)

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Ja, jeg tenkte meg det. Hadde en kompis som spurte om det samme for ikke så lenge siden. :)

CDex gjør mp3 -> mp3 konvertering helt transparent for bruker. Still inn enkoderen (Options/Settings/Encoder), output-mappe (Options/Settings/File Names) og dra-slipp filene til CDex-vinduet eller bruk menyvalget Convert/Re-encode Compressed Audio File(s).

Kompisen min er på nybegynnerstadiet, men synes CDex var veldig greit å bruke til sånt.

Lenke til kommentar
CDex gjør mp3 -> mp3 konvertering helt transparent for bruker. Still inn enkoderen (Options/Settings/Encoder), output-mappe (Options/Settings/File Names) og dra-slipp filene til CDex-vinduet eller bruk menyvalget Convert/Re-encode Compressed Audio File(s).

CDex ser ut til å kunne gjøre susen ja! Bruker Exact Audio Copy til å rippe MP3 vanligvis, men fant ingen slike funksjoner der...

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...