Gå til innhold

Mangler 100GB på harddisken

pelzi

Anbefalte innlegg

OBServer, om du leser tråden om igjen, så kan du se at vi har kommet over et tema som vi tydeligvis ikke har diskutert tidligere. Om du kan finne en tidligerer tråd som omhandler "Data corruption" ved .Reg modifisering, så gjerne gi oss et vink :)

Verken topic eller første post inneholder så vidt jeg kan se, informasjon som skulle tilsi at denne tråden bringer noe nytt. SP1 og regfix er standardsvarene på manglende hardiskplass (i tillegg til GiB vs GB), og når han ikke har testet SP1 vil det si at han ikke har søkt og heller ikke lest i sticky om emnet.

Jeg har overhodet ikke noe imot at dere hjelper en med problemer. Det jeg synes er dumt er at all jobben som legges ned i å svare på slike poster hjelper svært få, siden den forsvinner i mengden om få dager (timer?). Søkefunksjonen blir også mindre nyttig når det er et stort antall tråder om det samme.

En ildsjel som orket å samle gode linker til websider og tråder slik som Hydrogenaudios FAQ, kombinert med stenging av tråder som nevnt i min forrige post, ville vært genialt, men det er en stor jobb som jeg ikke forventer at mange har lyst til å ta på seg.

Jeg håper du ser poenget jeg prøver å få frem, men hvis ikke så får vi bare la det ligge så tråden ikke sporer helt av. Beklager at jeg startet avsporingen, og hvis du ønsker kan du svare via PM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forrige gang? Hvilken av de 1000 trådene om dette tenker du da på?

Har aldri hatt noe som helst problem med å kun bruke EnableBigLba i hverken XP eller 2k. Ingen har vel rapportert noe sånt i stickien heller svjv.

Har du en link til en evt. MS-kunnskapsdatabaseoppføring om dette?

Svaret mitt var til en påstand om at XP ikke takler store disker uten SP1, hvilket er feil.

Sikter til denne:

Det var samme påstand der.

Mon tro hvorfor ikke denne registryen var satt fra starten med gammel atapi driver da.

Kanskje microsoft fant ut at de skulle fikse på atapi.sys for deretter å godkjenne at enablebiglba funker uten å gi korrupsjon.

Andre som har installert chipsett drivere på sp0 som skifter ut microsoft sin

ide driver ser vel aldri dette problemet .

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2740380

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

jeg hadde netopp noe hardisk problem selv. fikk bare 32 giga isteden får 120.

det jeg gjorde var å bytte på jumperen bak, den hadde en egen "setting" får "32gb limit". jeg måtte ta vekk jumperen får å få slave @ 0 limit.

har ikke peiling om dette hjelper i ditt tilfelle, men tar 1min å skjekke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...