GrinJe Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 ok her er saken. jeg har en 500 watts levicom psu. når jeg satte i den siste viften min så begynner den å blinke (led-vifte) når pc-en jobber. jeg begynte å tenkeover om jeg har for lite watt ettersom jeg har masse dritt i pc-en. her er en list over hva jeg har: msi neo-fis2r p4, 3,0 GHz p4, x800 xt, dvd-brenner, diskettstasjon,viftestyring med 8 kanalers viftestyring og 8 temp målere, temp måler på 2 kanaler, 4 stk kalde katoder, en noen wire, 8 vifter koblet til viftestyringen (5 neon vifter), 4 hdd-er (3*160+1*200 GB), 4 rambrikker på 512 mb, lydkort (sba 2 zs), netverkskort............tror jeg har fått med det meste her. Holder en 500 watts levicom til alt dette?? eller det med viften kan være dårlig kontakt, eller at ledeninga ligger over psu-en og blir påvirket av den? PLZ svar jeg må vite om jeg har plass til en hdd til Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 det burde holde med den psu'en ja. Min Mist 550W drar en P4C 3.5GHz, 6800GT@Ultra m/NV5 silencer, 3 hdd, 2 optiske drev, to katoder og 5 vifter. Merker ingen ustabilitet her iallefall.. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 hva kan gjøre det med at den ene vifta blinker da?? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Det bør holde ja. Selv har kjører jeg i skrivende stund Athlon 64 3500+, 2x512 MB RAM, 4 disker, 2x CD/DVD, X800 XT PE, Lydkort, RAID-kontroller og 6 vifter på en 340W Chieftec. En ny strømforsyning er dog underveis. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 ja, men hva kan det være som gjør at led-viften blinker??? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 ja, men hva kan det være som gjør at led-viften blinker??? er det ingen som vet det eller????? Lenke til kommentar
elatuz Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Offtopic: Bra og quote seg selv Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Offtopic: Bra og quote seg selv ja jeg må jo vite kordan jeg fikser vifta da Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Kanskje vifta SKAL blinke? Er det bare LED's i viften som blinker? Ikke noe at den går for sent eller noen andre symptomer? Kan være defekt i vifta da. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 kanskje det er dårlig kontakt? Jeg vet ikke helt, test i en annen maskin så ser du om den funker der Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Kanskje vifta SKAL blinke? Er det bare LED's i viften som blinker? Ikke noe at den går for sent eller noen andre symptomer? Kan være defekt i vifta da. den blinker kun når maskinen jobber mye da Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 altså nå har jeg testet med dette programmet: http://www.jscustompcs.com/power_supply/ og da fikk jeg 402 watt, men da fikk jeg kun med 2 katoder (jeg har 4), ikke viftestyring, ikke noenwire, ikke diskettstasjon, ikke temp måler nr. 2, ikke alle minnebrukkene (bare 3 ikke 4) spørsmålet mitt er da: kan jeg sette inn en hdd til? Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 altså nå har jeg testet med dette programmet:http://www.jscustompcs.com/power_supply/ og da fikk jeg 402 watt, men da fikk jeg kun med 2 katoder (jeg har 4), ikke viftestyring, ikke noenwire, ikke diskettstasjon, ikke temp måler nr. 2, ikke alle minnebrukkene (bare 3 ikke 4) spørsmålet mitt er da: kan jeg sette inn en hdd til? skal nok gå fint det! =) hvis ikke så fjerner du bare litt av dill dallet ditt! Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 men det med viften igjen da???? kunne det være det at kabelen ligger over psu-en så psu-en på virker den. det er en av de eneste alternativene. det kan ikke være det an den SKAL blinke,for den gjør det kun når ram/cpu jobber mye. det kan heller ikke være dårlig kontakt, for da vill blinkene være mer tilfeldig Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Du har vel ikke en katode eller noe du kan putte på samme drevkontakten, om du bruker det? For å evt. konstantere at den også blinker, eller om det er vifta di som er litt defekt. For en 500Watt Levicom burde strengt tatt holde til en god del. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Du har vel ikke en katode eller noe du kan putte på samme drevkontakten, om du bruker det? For å evt. konstantere at den også blinker, eller om det er vifta di som er litt defekt. For en 500Watt Levicom burde strengt tatt holde til en god del. det er ikke en drevkontakt den er koblet til, den er koblet til en viftestyring med en 3-pins kontakt. skal sjekke med en annen vifte på samme kontakt sener i dag eller morra. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) har chieftec 360W på <se specs i profil> du har mer strømkrevende komponenter, men også en mye bedre psu. skal nok gå mer enn bra nok... Endret 21. september 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 nå har jeg testet med en annen vifte i den kontakte som den rare fiten hadde så koblet jeg den rare viften i kontakten til den andre viften, da blinket den fortsatt når den jobbet. jeg har to andre ting det kan være: 1. at kontakten går over psu-en så den reagerer på signal fra psu-en 2. at alleviftene blinker litt men det er kun på denne viften jeg merker det kan det være noe i en av de alternativene over ????? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå