Gå til innhold

Hvilken kjøler er best???


GlennGrebstad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heter Noise-Control silverado og ikke NoiseKiller silverado. NoiseKiller er et norskt produkt. NoiseControl som lager Silveradoen er et tyskt selskap :smile:

 

MEN, Alphaen er den beste. Se på Anandtech. Der står det at du kan få en kjøler som er mer stillegående enn Silveradoen samtidig som den kjøler bedre.

 

Liste over støtta HK: http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html

 

_________________

Sensurert signatur. Se den på min website :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: på 2001-11-08 17:42 ]

Lenke til kommentar

Testet Alpha PAL 8045 med en Enermax kabinettvifte på en AMD 1,4Ghz CPU. Når jeg kjørte den på 3000RPM (32,6dB) lå jeg på 42 grader med CPU Stab på hardcore testing. Ved å kjøre Enermax viften ned til 1000 RPM (kun 17dB), økte temperaturen til 51 grader, og da var viften på hovedkortet mer støyende enn Enermax'en.

Alphaen er absolutt å anbefale. Du får den på http://www.netconnection.no/webshop til 695,- inkl. Enermax (som har variabel viftehastighet) og Arctic Silver II.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-12 22:16, arnter skrev:

Ser brukbar ut den, men den hadde vært enda bedre med kopper i resten også. (Men da vil den vel kommer over 1k,- Kr)


Noen som vet når den kommer? Fikk lyst på denne!!!



 

Alpha PAL 8045? Den har vært på markedet i flere måneder. Har den selv i maskinen. Fant akkurat ut at ribba står 4mm over "stand-offs'ene", noe sier meg at jeg ikke har montert saken riktig :wink:

 

btw tvilsomt ribba hadde vært så mye bedre i rent kobber, selvsagt litt, men det hadde ikke vært bra pris/ytelse i det hele tatt. Kanskje de skulle lage hele skiten i sølv :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-12 23:04, Anders Leipsland skrev:


Kanskje de skulle lage hele skiten i sølv
:grin:


 

Sølv er det metallet som leder best. Derfor brukes det i de dyreste signal/høyttaler ledningene for HI-FI friker (les: +-20.000kr for 1 stereo meter). Problemet er at sølv oxyderer når det har kontakt med luft, og etterhvert ikke blir det ikke så effektiv lenger. Derfor kan en ikke lage en kjøler av 100% sølv :sad:

 

[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2001-11-14 05:15 ]

Lenke til kommentar

 

Sølv er det metallet som leder best. Derfor brukes det i de dyreste signal/høyttaler ledningene for HI-FI friker (les: +-20.000kr for 1 stereo meter). Problemet er at sølv oxyderer når det har kontakt med luft, og etterhvert ikke blir det ikke så effektiv lenger. Derfor kan en ikke lage en kjøler av 100% sølv :sad:

 

[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2001-11-14 05:15 ]

 

 

Lakk? (vil neppe hindra varmeoverføringa core -> ribbe noko, eventuelt ikkje ha lakk akkurat der :smile:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...