X-Shock Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 heihei. nettopp kjøpt meg ny pc å tenkte jeg skulle overklokke litt, men etter 100mhz overclock restartet pc'n pga for lav spenning på noe.. asus probe som passer på. hva skjer hvis Volten blir for lav på en sånn kanal f.eks 12+V. bruker forresten ClockGen for å overklokke! Her er mitt oppsett: Antec Aria kab m/300W PSU Asus P4P800-VM P4 3.GHZ prescott m/original kjøler 512MB OCZ EL Gold Edition PC-4000 120GB WD S-ata disk LG DVD-ROM PCI-slot vifte er 2stk blå LED's & 8in1 cardreader i fronten. bruker dette mye strøm ? er det strømforsyningen som ikke takler alt dette ? eller kanskje hovedkortet ? har bestilt ett Nvidia 6800 kort som kommer imorgen hadde vært trist hvis pc'n ikke taklet det er det mulig å kjøpe ny kraftigere psu til dette kabinettet? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) den psu'en er ikke akkurat så veldig sprek, du kan jo f.eks vurdere en av disse aspire psu'ene: http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ASP520WSIL og skal du overklokke så må du før eller siden øke volt på cpu og eller minne for å komme høyere og da trekker du enda mer strøm, samt at det nye skjermkortet ditt buruker en del det også Endret 20. september 2004 av Spirre Lenke til kommentar
X-Shock Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 ingen av de psu'ene passer til kabinettet. http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15130# slikt kabinett har jeg. av typen micro-atx Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 oh oki doki, sjekka ikke det... da får du sjekke litt rundt etter noe bedre noen. det du bør se etter er ampere på +12volt linja, den bør være over 20, og en 400watt +er å foretrekke, men jeg har egentlig ikke peil på bra psu'er til sånne kasser Lenke til kommentar
[r]endre Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Har selv shuttle SN85G4, med psu på 240 Watt. Har klokka CPUen fra 2.0 GHz til 2.2 GHz uten å få problemer med psu. En kamerat har akkurat samme shuttle med et nVidia 6800GT-kort, og det går også helt fint. Så det skulle vell ikke ha så mye med PSUen å gjøre? Endret 20. september 2004 av [r]endre Lenke til kommentar
X-Shock Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 (endret) ok fint å høre:) hva kan det være da ? noen som vet ? Endret 20. september 2004 av X-Shock Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 kan være flere ting, cpu blir for varm eller får for lite strøm, eller begge deler...og jeg skulle tro at shuttle ikke er verdens beste kasse å overklokke i heller, sjekk tempraturer og øk vcore littegrann, f.eks 0,05v Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå