El-Hadji Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hei og hå, har fått meg athlon 64 prosesor, og tenkte jeg kunne prøve 64bit windows. Så jeg gikk inn på windows sine sider, "kjøpte" winxp64 evaluation lisens elns, gratis vel og merke og lastet ned isoen. Så brant jeg den ut ved hjelp av nero, slik som det sto i manualen. Startet på nytt og bootet fra cd, går fint. Laster inn drivere osv, formaterer og kopierer filer, så skal jeg starte på nytt, men når d skal bootes fra disken kommer det bare feilmelding. Har fått 2 forskjellige feilmeldinger, den ene var "Error booting operating system" elns og den andre var at en fil manglet. Har prøvd å disable disken vanlig xp ligger på og så installere, men det funker ikke. Disken er en 160 gb seagate ide disk.... noen tips? mvh El-Hadji Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 javel... Ingen tips Lenke til kommentar
piit Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Tja, Windows XP 64-bit er kun beta, så slike ting som dette kan vel skje. Har ikke noe bedre svar, desverre. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei og hå, har fått meg athlon 64 prosesor, og tenkte jeg kunne prøve 64bit windows. Så jeg gikk inn på windows sine sider, "kjøpte" winxp64 evaluation lisens elns, gratis vel og merke og lastet ned isoen. Så brant jeg den ut ved hjelp av nero, slik som det sto i manualen. Startet på nytt og bootet fra cd, går fint. Laster inn drivere osv, formaterer og kopierer filer, så skal jeg starte på nytt, men når d skal bootes fra disken kommer det bare feilmelding. Har fått 2 forskjellige feilmeldinger, den ene var "Error booting operating system" elns og den andre var at en fil manglet. Har prøvd å disable disken vanlig xp ligger på og så installere, men det funker ikke. Disken er en 160 gb seagate ide disk.... noen tips? mvh El-Hadji Samme problem her og.. Installasjonen starter og går fint helt til den første restarten. Etter restarten vil ikke installajoenen fortsette slik den skal (får bare feilmelding når den prøver å starte fra disken jeg skal fortsette installasjonen på..) Prøvde også å installere på en s-ata disk, men driverene jeg hadde på diskett var ikke støttet av windows xp 64 bit Etter dette har jeg besluttet å vente til den neste versjonen av win64 kommer.. I skrivende stund er det veldig få produsenter som har gitt ut drivere som støtter win64, så dette er jo en ulempe.. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Og gjett hvem som ikke har erfart samme problemet? Søk litt på nettet så finner du drivere til s-ata/64 Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 så det går bare ann å installere winxp64bit på sata disker? off, crap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå