Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilanlegg til Lancer '96

hyp3z

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3000 høvdinger for frontsett, ja da snakker vi gromlyd håper jeg ;) Men det virker mer forlokkende med Infinity'ene pga pris.. Får forresten Reference settet (ikke Kappa) til 900 på den lokale B.R.Spesialisten.

Jeg mener, det er da vel flott lyd i Infinityene selv om jeg ikke har separat diskant?

Defus:

Det er plass i dørene, men da må jeg skjære ut selv i interiøret ettersom det ikke er mulig å 'ta ut' noe deksel, ganske enkelt fordi det ikke er noen deksel. Men det blir uansett ikke akutelt, holder meg til 4" (evt 4,5") jeg :)

Lenke til kommentar

Er nok gromlyd i de ja, men jeg skal ikke si noe da som har spandert ca det dobbelte på frontsett :whistle:

Sving innom brs sjappa di du og hør på pris og/eller om de har en løsning for 4.5".

Infinity er godsaker det så der vil du nok få bedre lyd enn originalt uansett, men det er litt feil at de står og spiller ned i gulvet...

Fått noe respons fra han jeg tipsa deg om på PM da?

Lenke til kommentar

Alt kommer jo an på hvor mye penger en vil bruke på det, det er jo mye 'lettere' å kjøpe dyre enkeltkomponenter når en allerede har "alt det andre" :)

Har ikke kontaktet han enda, tenkte å høre med BRS først.

Høyttalerene spiller ikke _i gulvet_ akkuratt, men heller 'vannrett' med en svak helling mot bakken.. ;)

Lenke til kommentar

Kjøpte alt av anlegg i en eneste stor økonomisk smell jeg, hehe :p Men angrer ikke et sekund på den ekstra måneden uten festing og litt sparsom kost som måtte til for å få råd :)

Svak helling, ok, missforsto litt jeg, hehe. Kanskje du kan legge på en spacer eller noe for å vinkle dem litt opp. Bruk en eller annen form for pakning for å få det tett så skal det gå fint.

Hør med både brs og han jeg tipsa om, si hva den andre tilbyr og vips har du prutningsgrunnlag og masse gode råd på hånda ;)

Lenke til kommentar

Er 90% sikker på at det ikke er 3 cm plass ekstra utenom de 4" som er der nå :) Trangt er det hvertfall. Men jeg kom til å tenke på noe - om jeg skaffer meg Infinity Kappa'ene, så går det visst an å kjøpe "tweetere" / diskanter utenom.

Spørsmålet er om forhandler fører disse, så det skal jeg sjekke ut straks.. Om de er tilgjengelige blir det nok Kappa + diskanter på meg. :)

Én ting til;

Er det noen grunn til å ikke kjøpe Blaupunkt GTA-450 (RMS effekt: 4 x 50 W / 2 x 160 W) til å drive fronthøytt. og sub? Denne koster 1490,- Isåfall, hvilken bør jeg velge? (Helst hos Bilradiospesialisten).

Endret av hyp3z
Lenke til kommentar
Én ting til;

Er det noen grunn til å ikke kjøpe Blaupunkt GTA-450 (RMS effekt: 4 x 50 W / 2 x 160 W) til å drive fronthøytt. og sub? Denne koster 1490,- Isåfall, hvilken bør jeg velge? (Helst hos Bilradiospesialisten).

Tja, det er ikke så mye å velge i i den prisklassen med mindre du finner deg noe brukt. Du kan jo altids oppgradere senere om du skulle føle for det :)

Aller helst ville jeg nok spandert minst det dobbelte på forsterkere som det jeg ga for elementene, men sånn er jeg da ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kjøpte meg Refernce settet i helga, Kappaen var nesten dobbelt så dyr, mens jeg kun måtte ut med snaue 900,- for Reference :) Er uansett imponert over klarheten i disse i forhold til original 5W høyttalerene! Godt mulig jeg kjøper tweeters/diskanter utenom snart.

Men.. jeg skal nok ha mer :p

Forsterker: Blaupunkt GTA-450 (RMS effekt: 4 x 50 W / 2 x 160 W) til 1 390,00
Sub: JBL CS-1000B (400 Watt / 100 Watt RMS) til 1 095,00

Da blir det vel 50w på hver fronthøyttaler, og 100W på sub - som er akkuratt nok.. :) Siden frontsettet er på ca. 30W RMS så burde vel dette funke fett?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...