marcus Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 noen som vet hvordan jeg går frem når jeg skal åpne porter på denne routeren for bruk i dc++?? Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 noen som vet hvordan jeg går frem når jeg skal åpne porter på dennerouteren for bruk i dc++?? Tror at du misforstått litt (hvis ikke du har sperret porter i de routeren allerede eller slått på noen annen form for firewall i Asusen da). Det er portene i routeren til din ISP (Eks nextgentel, telenor ol.) som du må åpne, evt firewall på PCen din. Har Asusen selv, men har ikke noen porter som er stengt i denne... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Kjører du med NAT, (Noe du sikkert gjør med en ruter.) må du vidresende porter fra ruteren til datamaskinen med serveren på. Finner det sikkert under virtual servers eller port forward i web configen til ruteren. Sjekk google, evt RTFM Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Kjører du med NAT, (Noe du sikkert gjør med en ruter.) må du vidresende porter fra ruteren til datamaskinen med serveren på. Finner det sikkert under virtual servers eller port forward i web configen til ruteren. Sjekk google, evt RTFM Hvis han først har satt opp Asusen til å bruke NAT så burde jo det tilsi at han vet hva han gjør, ergo han burde klare å åpne porter. jeg har den samme routeren og her er det ingen NAT el som stod på som default, men dette kan jo ha forandret seg med nyere SW i routeren. Setter fortsatt en knapp på at han trenger å konfe ISP routeren... Endret 20. september 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Setter fortsatt en knapp på at han trenger å konfe ISP routeren... Som da evt. kjører med NAT. De fleste rutere jeg har vert bort i, om ikke alle, kjører med NAT som standar. (Få andre muligheter å få flere maskiner ut på samme IP mot ISP.) Kan hende at både modem(ruter) og ruteren kjører nat, og port-forward bommer i den forbindelse. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Setter fortsatt en knapp på at han trenger å konfe ISP routeren... Som da evt. kjører med NAT. De fleste rutere jeg har vert bort i, om ikke alle, kjører med NAT som standar. (Få andre muligheter å få flere maskiner ut på samme IP mot ISP.) Kan hende at både modem(ruter) og ruteren kjører nat, og port-forward bommer i den forbindelse. Ja det har du rett i, det eneste jeg vil presisere (nok en gang) er at jeg har akkurat den routeren og den hadde ikke noe NAT (eller liknende) skrudd på. At han må port forwarde i ISP routeren/modemet er rimelig sannsynlig ja. Men som du sier så kan det jo være at (med ny SW i Asusen) så kjører begge NAT. Blir spennende å høre svar fra trådstarter på følgende spm: 1. Hvilken ISP har du? 2. Vet du om Asusen kjører NAT? 3. vet du hvordan du evt diabler NATen til Asusen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå