toretors Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det greieste er jo bare å aldri skru av maskinen Lenke til kommentar
Mit Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Skal se om jeg får testa dette, er egentlig fornyød med oppstartstiden min men kan den bli endel lavere sier jeg ikke nei til det Nice bump! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det greieste er jo bare å aldri skru av maskinen bruker du den metoden vil du etter et par dager få problemer med minnehåndteringen i Windows. Windows "må" rebootes med et par dagers mellomrom hvis den står på konstant.... Lenke til kommentar
Supremacy Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Med Vista så bruker vi bare sleepmodus ^^ Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det greieste er jo bare å aldri skru av maskinen bruker du den metoden vil du etter et par dager få problemer med minnehåndteringen i Windows. Windows "må" rebootes med et par dagers mellomrom hvis den står på konstant.... 7947802[/snapback] Den "må" ikke, pcn min står på 24/7 Hender at den blir skrudd av innimellom men ikke ofte Lenke til kommentar
mkon Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Fikse services.mcs, og fiks så en har 12 programmer gående i windows + evt firewall/antivirus prog. Da skal jeg love deg windows går fort og starter kjapt + noen av de sakene nevnt over i boot. Lenke til kommentar
StIFfmasT Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 må prøves, har en boot tid på ca 40sec nu. Sier ifra om jeg merker noe forskjell. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Den "må" ikke, pcn min står på 24/7 Hender at den blir skrudd av innimellom men ikke ofte det er derfor jeg brukte gåsetegn. Det er en fordel å gjøre det iallefall og maskinen blir tregere og tregere hvis den står på for lenge uten å få en liten omstart. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Hadde veldig mange filer der..Går det an å slette alle? Ødelegger ingenting? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 16. februar 2007 av ZeroZ Lenke til kommentar
564215 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Ingen som kan svare på om jeg ødelegger noe, hvis jeg sletter de filene? Lenke til kommentar
reds Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Er det noen som har opplevd noen negative virkninger av å gjøre dette? Lenke til kommentar
564215 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Er det noen som har opplevd noen negative virkninger av å gjøre dette? 7970162[/snapback] Samme lurer jeg på.. Så kan noen svare på spørsmålet mitt? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) ilpostino ytret at Windows må restartes nesten daglig I såfall har du ett ikke-essensielt program som lekker minne. Har ikke slått av maskina mi på flere år annet enn for å bytte hardware, og aldri hatt problemer med at windows lekker minne, bare photoshop, firefox og opera (enkelte nettsider er gjengangere for å få nettleserene til å lekke minne). Dette minnet frigjøres stort sett ved å stenge programmet. Restarter kun Windows når jeg må, og ved å utvise Norton blir antallet restarts kraftig redusert. Jeg kan kjøre i ukesvis uten å måtte restarte annet enn Opera. --- Når det gjelder å slå av prefetching så er jeg skeptisk. Grunnen til at mange snakker med lovord om hastigheten i Vista, mer spesifikt "at det blir raskere når man har brukt det en stund" er nettopp at Vista bruker mer Prefetching. Prefetching går ut på å laste inn ting som man kommer til å bruke før man bruker det. Dermed blir opplevelsen av disse tingene bedre når de brukes. Hvis man kun bruker ett program og dette blir prefetchet ved oppstart, vil maskinen framstå som lynende rask. Ved å måle hvilke programmer du som individ bruker mest, kan Windows forutse hva du trenger og dermed gjøre disse priviligerte programmene subjektivt oppfattet raskere. Omtrent som en tjener som har din favorittvin klar fordi han vet hva du alltid drikker til middagen. Endret 18. februar 2007 av tommyb Lenke til kommentar
564215 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Prefetching går ut på å laste inn ting som man kommer til å bruke før man bruker det. Dermed blir opplevelsen av disse tingene bedre når de brukes. Hvis man kun bruker ett program og dette blir prefetchet ved oppstart, vil maskinen framstå som lynende rask. Ved å måle hvilke programmer du som individ bruker mest, kan Windows forutse hva du trenger og dermed gjøre disse priviligerte programmene subjektivt oppfattet raskere. 7970295[/snapback] Betyr dette at viss jeg fjerner alt jeg har i Prefetching mappa, vil programmene jeg bruker mest, gå saktere å når jeg bruker de.. eller? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Betyr dette at viss jeg fjerner alt jeg har i Prefetching mappa, vil programmene jeg bruker mest, gå saktere å når jeg bruker de.. eller? 7970329[/snapback] Sannsynligvis ikke, for det første er ikke prefetching'en i XP like god eller omfattende som i Vista, for det andre går nok ikke programmene saktere annet enn første gang det laster en spesifikk del. Du vil nok derimot merke at programmer som f.eks. Office vil bruke lengre tid på å starte opp. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Betyr dette at viss jeg fjerner alt jeg har i Prefetching mappa, vil programmene jeg bruker mest, gå saktere å når jeg bruker de.. eller? 7970329[/snapback] Sannsynligvis ikke, for det første er ikke prefetching'en i XP like god eller omfattende som i Vista, for det andre går nok ikke programmene saktere annet enn første gang det laster en spesifikk del. Du vil nok derimot merke at programmer som f.eks. Office vil bruke lengre tid på å starte opp. 7970344[/snapback] Så jeg kommer ikke til å ødelegge eller få problemer med noe, hvis jeg sltter de filene? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Så jeg kommer ikke til å ødelegge eller få problemer med noe, hvis jeg sltter de filene? 7970362[/snapback] Vet ikke dette, men det ville overrasket meg. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Så jeg kommer ikke til å ødelegge eller få problemer med noe, hvis jeg sltter de filene? 7970362[/snapback] Vet ikke dette, men det ville overrasket meg. 7970371[/snapback] ok.. Noen som har fått problemer med dette? Har du tommyb prøvd dette? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Nei... Men det skal ikke være noe problem å slette dem, ser det ut til: TweakXP Member: "This is an unique technique for WinXP. We know that it is necessary to wash registry and TEMP files for Win9X/ME/2000 periodly. Prefetch is a new and very useful technique in Windows XP. However, after using XP some time, the prefetch folder can get full of rarely used or obsolete links which can slow down your computer noticeably. My suggestion is: open C(system drive):/windows/prefetch, delete all files (or at least those more than 3 weeks old), reboot. I recommended that you do this every month." TweakXP Editor Note: "Deleting prefetch files too often (Every reboot) can decrease system performance!" Så begge deler er nok riktig; slett disse for raskere oppstarttid av windows, og tregere oppstarttid av programmene som er prefetch'et. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) eaheaheaae min pc bruker bare 7 sec fra jeg trykker på knappen til pc'n er på, da er jeg inne i windows og alt er oppe å går . trenger det jo ikke da? Endret 18. februar 2007 av m0zzdart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå