Gå til innhold

DVD- og brennerom forsvant

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er at jeg sitter i win xp å skal installere et brenneprog. Det som er problemet er at når jeg hadde installert NERO så forsvant brenneren og DVD-romen...

Det skjer hver gang jeg legger inn et brenneprog. Sist gang jeg prøvde tok jeg system restore å det funket fint, men nå får jeg ikke tatt system restore.

Jeg har også opdatert BIOSEn min for å se om det fungerte, men ikke det heller...

Tenker at jeg kanskje må legge hele Windows inn på ny, men jeg sitter LANGT ifra nærmeste XP-cd:(

Prøver å finne drivere til de på internet, men der står det at de ligger på XP-cd'en:/

Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor er det slik at det til stadig er flere og flere som har problemer med win xp? både soft og hardware.

det kan skyldes at antall "feil" gjenspeiler antall brukere (jo flere brukere, desto større sjanse for at feil oppdages)

holdningen til microsoft: nå patcher vi opp win98, og implementerer støtte for ntfs, og sier at win xp er bygget på en nt kjerne.

anbefaler deg å bytte os. win98 el 2k/nt 4.0

eller du kan prøve et annet cd-brenner prog.

har dessverre ikke noe bedre å komme med

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-11 15:27, Saviola16 skrev:

Problemet mitt er at jeg sitter i win xp å skal installere et brenneprog. Det som er problemet er at når jeg hadde installert NERO så forsvant brenneren og DVD-romen...

Det skjer hver gang jeg legger inn et brenneprog. Sist gang jeg prøvde tok jeg system restore å det funket fint, men nå får jeg ikke tatt system restore.

Jeg har også opdatert BIOSEn min for å se om det fungerte, men ikke det heller...

Tenker at jeg kanskje må legge hele Windows inn på ny, men jeg sitter LANGT ifra nærmeste XP-cd:(

Prøver å finne drivere til de på internet, men der står det at de ligger på XP-cd'en:/

Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre?

Var det er originalt brennerprog. du innstallerte?

Hadde et lignende problem en gang, men det var med W2K. Fant ut at programmet hadde laga en registerfeil slik at begge cd-dreva ble "borte"! Det hele endte med at jeg måtte reinst. os'et, men jeg vet ikke om det er det samme problemet du har da!

Ser du dem på Devise Manager da? I så fall kan du jo feilsøke å se hva som er problemet.

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

dette kommer garantert (99,9%) pga at du bruker et brenneprog som ikke er lagd for win xp. Nero f.eks holder helvete med deg hvis du bruker feil versjon. Hvis det er nero du bruker, få tak i en xp-versjon, da fungerer det garantert.

Hvis noe slikt skjer igjen så kan du bare avinstallere det programmet og alt vil fungere igjen, evt bruke system restore points, som du sikkert kjenner godt til.... :grin:

Lenke til kommentar

Det var en versjon som støtet Xp, men den var kke orginal...

Jeg satser på å leve uten -romene i noendager før jeg legger inn XP å ny...

Bør jeg formatere harddisken å så sette i XP-cd'en å installere det? frykter at cd'en kke vil virke etter at den er formatert. Da er jeg i en "LITEN" kvipe;)

Lenke til kommentar

Skjekk Driver-spesifikasjonene til Brenneren og DVD-spilleren/e dine, og se om forskjellige brennerprogram har lagt seg inn på "Windows"-Driverene.

CloneCd gjør nemlig dette (ja du kan skru det av), og får du da problemer med CloneCd og fjerner det på "feil" måte så får du trøbbel med at Windows ikke får kontakt med cd-rom'ene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...