Xjill Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Driver å setter opp hjemmekino anlegg her nå, og det begynner etterhvert å bli en del kabler. Kom i denne sammenheng til å tenke på et produkt jeg har sett andre ha der du kobler inn en eller flere ledninger (video/audio) og kan så velge inn/ut med en bryter (lurer på om dette kanskje ble kalt multimedia-hub e.l.). Husker blant annet at min fetter hadde en slik bryter for å velge mellom antenne og SEGA-en sin for lenge siden. Et søk på flere webshops og clas ohlson sine sider gav likavel ingen resultat, så derfor lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer med dette (priser / hvor man kan få tak i). Evt. hvor vanskelig kan det være å mekke noe provisorisk på egenhånd ? Akkurat nå er det video inn/ut jeg leter etter (S-video og RCA video inn, og S-video ut), men lignendes apparater for lyd er også interresant med tanke på fremtiden Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 kansje på HIFI Klubben Lenke til kommentar
consilium Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Bruk av slike billig-bokser medfører som regel et betydelig signaltap. Man ser ofte at flere signaler blir blandet sammen. Lenke til kommentar
Xjill Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Hvem sa noe om billig-bokser? Har også sett "ordentlige" slike bokser for å si det sånn. Og siden en overgang mellom ledningene er nødvendig vil det alltid være en potensiell kilde til signaltap. Alternativet er jo å ha flere ledninger liggendes løse bak DVD-spilleren, også prøve å finne dem fram og skifte om ledningen hver gang lydkilden skal endres, sett slik er en "bryter" mye enklere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå