Gå til innhold

Winner-Tip eller sigaretter? -hva er billigst?


N*

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en pakke tobakk,winner tip og en slik "tippe-maskin" i dag i stedet for de vanlige sigarettene. Det kostet til sammen 195kr. Nå har jeg kommet litt i tvil om det egentlig er det rimeligste alternativet.

 

Jeg har prøvd å regne litt på det men det gikk ikke fordi det stod ikke hvor mye gram tobakk det var i en pakke sigaretter.

 

er det noen som har prøvd å regne på det? eller som vet hva som er billigst?

 

...en ting er værtfall sikkert, sigarettene var bedre! :ermm:

 

 

 

her er en prisliste fra den lokale kiosken:

 

winner-tip 35,- <-117 stykker

maskin 50,- <-trengs bare en gang.

rulle-tobakk 160,- <-50 gram

 

20stk prince 74,- <-20 stykker seff :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange gram det er i sigarettene er ikke så viktig. Det du må finne ut er hvor mange winer-tips du får ut av en pakke tobakk. Det skulle ikke være noen stor sak å regne ut dette ved hjelp av to grafer.

 

Forsåvidt, hvor kjøper du sigarettene din? 74 kroner for ei tjuepakning virker da rimlig dyrt.

Lenke til kommentar
wiener tip er mere mas enn det er sparsomt :p....

 

rull heller ''studenter'' tynne rullings...da sparer du kanskje pittelitt :p

"Studenter" er tingen når du er blakk :!:

ruller du tynt, får du gjerne en 70 sigaretter av en pakke tobakk.

Da sparer du litt, i forhold til ferdigrøyk.

(sparte MYE før når tobakken kosta "bare" 100kr.. )

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en pakke tobakk,winner tip og en slik "tippe-maskin" i dag i stedet for de vanlige sigarettene. Det kostet til sammen 195kr. Nå har jeg kommet litt i tvil om det egentlig er det rimeligste alternativet.

 

Jeg har prøvd å regne litt på det men det gikk ikke fordi det stod ikke hvor mye gram tobakk det var i en pakke sigaretter.

 

er det noen som har prøvd å regne på det? eller som vet hva som er billigst?

 

...en ting er værtfall sikkert, sigarettene var bedre! :ermm:

 

 

 

her er en prisliste fra den lokale kiosken:

 

winner-tip 35,- <-117 stykker

maskin 50,- <-trengs bare en gang.

rulle-tobakk 160,- <-50 gram

 

20stk prince 74,- <-20 stykker seff :p

Avgiften på tobakk er nøyaktig den samme pr. gram enten det er snakk om sigaretter eller rullings, så det er ingenting å spare på å rulle selv lenger.

 

Du sparer over ti kroner pr. 20-pakning og nesten 20 kroner pr. pakke tobakk ved å gå på rimi/kiwi/rema whatever istedet for den lokale kiosken når du skal kjøpe røyk.

 

Har du mulighet til å handle i Sverige eller tollfritt, så er det absolutt å anbefale.

 

Hold deg til sigarettene hvis du liker de bedre. Det er bare tull å røyke noe som smaker dritt. Husk at tobakk er et nytelsesmiddel.

Lenke til kommentar

rulle tynne røyker , winertipp er ulønsomt da det går mye tobakk med på og lage en røyk , og det smaker høgg ,

 

du kan jo se om du finner deg en "rulle" maskin . selges i finnland vet jeg , her en liggende , men røyken blir veldig stram og med lite trekk i

 

sikklig egnrulla røyk er tingen , da får du det som du vil ha det selv :)

 

The art og rolling
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

tobakk er generelt billigere i den form av at du må rulle røyken før du kan nyte den i forhold til sigaretter som er en ferdig vare.....har vært fast røyker de siste 7 årene og jeg røyker generelt mere når jeg røyker sigaretter(samme merke tobakk som sigaretter)

 

billigste er vel som nevnt tidligere å stumpe røyken

 

og ang winner tip og maskin så forsvinner tobakken fortere en med vanlig rulling

 

så min konklusjon er at tobakk varer lengst med mindre du får tak i skattefri røyk

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hej. Jag bor i Norge sedan to år och röker winner tip men jag bestiller min tobak från thailand. Det kostar 450 nok och räcker ca en månad. Har nu fått 6 paket med tobak och alla har gått fram utan problemer :tease: . Om någon vill ha mailadressen där man bestiller så hör av er.

 

Glömde att säga att ciggen smakar som marlboro ungefär.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...