Gå til innhold

Kritikk av www.unrealized.org


Anbefalte innlegg

Loomy: driver og koder den delen av sidene på nytt, så det kommer en fiks til det om ikke lenge.

Er også godt i gang med kommentarsystem nå.

 

arve87: Godt forslag! Karaktergivning kommer! :thumbup:

Hjemmeprogrammert forum og mulighet for å redigere sine egne bidrag kommer også en gang i fremtiden, takk til Arves sensasjonelle overtalingsevne. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje nevnt tidligere, men:

 

vet ikke om det vil hjelpe, men jeg syntes du burde prøve det.

angående typografien, ikke bruk fet skrift for å utheve ord, bruk kursiv. (Så du fant veien til unrealized.org.), men siden det står helt øverst så er det vel ikke så "farlig".

Vær forsiktig med å bruke for mye store bokstaver, en stor bokstav i overskriftene holder.

 

Men dette er bare små pirk...

Lenke til kommentar
kanskje nevnt tidligere, men:

 

vet ikke om det vil hjelpe, men jeg syntes du burde prøve det.

angående typografien, ikke bruk fet skrift for å utheve ord, bruk kursiv. (Så du fant veien til unrealized.org.), men siden det står helt øverst så er det vel ikke så "farlig".

Vær forsiktig med å bruke for mye store bokstaver, en stor bokstav i overskriftene holder.

 

Men dette er bare små pirk...

Det er jeg sterkt uenig i. De overskriftene er bare nyyydelige, og bør for all del ikke skiftes ut. Og ivertfall ikke med kursiv. Desse overskriftene er med å fundamentere typografien. Ikke ta de vekk.

Lenke til kommentar

Takk for innspill. Jeg tror ikke jeg kommer til å forandre overskriftene til små bokstaver. Personlig synes jeg det passer best med store bokstaver så mange steder som det brukes nå (jeg har prøvd små, det så :puke: ut.)

 

Måten jeg uthever ord på.. Tja, jeg liker arial i bold, det blir liksom lettere å få øye på.. Og det er jo meningen med uthevde ord, så.. :p

 

Men, skal huske på å moderere bruken av bold litt. :)

Lenke til kommentar
kanskje nevnt tidligere, men:

 

vet ikke om det vil hjelpe, men jeg syntes du burde prøve det.

angående typografien, ikke bruk fet skrift for å utheve ord, bruk kursiv. (Så du fant veien til unrealized.org.), men siden det står helt øverst så er det vel ikke så "farlig".

Vær forsiktig med å bruke for mye store bokstaver, en stor bokstav i overskriftene holder.

 

Men dette er bare små pirk...

Det er jeg sterkt uenig i. De overskriftene er bare nyyydelige, og bør for all del ikke skiftes ut. Og ivertfall ikke med kursiv. Desse overskriftene er med å fundamentere typografien. Ikke ta de vekk.

kanskje det ble litt missfostått...

Mente ikke at han skulle skrive overskriftene i kursiv, men de ordene han har uthevet burde kanskje skrives i kursiv. Men egentlig tror jeg de i dette tilfellet tar seg best ut i fet skrift.

 

Sier heller ikke at det er galt å bruke bare store bokstaver i overskriftene, men bare ikke bruk for mye store bokstaver. Personlig syntes jeg det er best med minst mulig store bokstaver. Men er enig i at det tar seg bra ut her.

 

når du uthever ord med fet skrift så tar det leserens oppmerksomhet vekk fra resten av teksten, mens hvis du bruker kursiv så ser leseren det når han kommer til det ordet.

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Hjemmeprogrammert forum og mulighet for å redigere sine egne bidrag kommer også[...]

 

*kremt*Viking*host*Board*hark*eier*kremt*alt*host*annet. :)

Noe av poenget med at jeg lager unrealized.org er at jeg skal lære meg mer PHP og HTML. I tillegg skal jeg ha et lite og enkelt forum som det ikke er noe problem å modifisere til mine behov. Derfor finner jeg det like greit å programmere et enkelt et fra bunnen av. :)

 

Til andesam:

Joa, det siste der er jeg enig i. Derfor har jeg bl.a. i guiden til Arve uthevet ord med kursiv istedenfor bold. :)

Lenke til kommentar
Mye bedre!

Herlig!

 

Men IE ser ut til å feile litt igjen.. Selv om jeg sender en Cache-Control-header (som til en viss grad fikser på problemet), så laster den jevnlig inn nye eksemplarer av knappene. Dette forårsaker at knappene forsvinner i et kort tidsrom før de dukker opp igjen. Noen som kjenner til en workaround for dette problemet?

 

Arve, hadde ikke du et script som løste dette liggende? (Et eller annet som skulle settes inn i en htaccess-fil)..? :)

 

Edit: knappene det er snakk om er altså "portalknappene" på hovedsidene for artikler, guider og tips/triks.

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

Vet ikke om du er klar over det, men jeg får en grønn (rød ved :hover) strek ca. midt på hovedtittelen i kategori-knappene under artikler. Når det er sagt så synes jeg også hover-effekten på knappene var litt mystisk. Virker som om knappene får ~2% mindre opacity eller.no.

 

 

EDIT: Ser ut som om text-decoration'en blir vist til tross for visibility:hidden på teksten "i" knappene.

 

EDIT2: display:none.r_sel a span løste problemet.. Men det er vel kanskje ikke den beste måten å gjøre det på :hmm:

 

EDIT3: font-size:0; fikset det også.. Nå legger jeg meg før jeg ødelegger edit-knappen :p

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Sitter på jobb, med IE5 - og kan gladelig informere om at heile sida fungerer 100% bortsett fra en liten ting:

 

Den nye menyen der du velger artikkel/guide kategori - når eg hoverer musa over CSS knappen, så blir dei tre nederste knappane dytta nedover, som gjør at eg aldri kan trykke på den.

Prøv å få dei tre nederste knappane forskyvd "ett hakk bakover", slik at det blir ei flate på 2x3 knapper, istede for to "trekanter" om du skjønner.

 

(fjerne <hr class="hidden" /> ;) )

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Hermetegn i kommentarer til guider og artikler blir escaped (eller hva det kalles, altså en \ foran), regner med at det er enkelt å fikse på.

 

Videre MÅ du fikse på de knappene, ja, det var forferdelig stygt med den underlinja i bakgrunnen. :)

 

Og, ja, det med kommentarene gjelder sikkert under Tips & Triks også.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...