Marvil Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 og det har jo med nettopp det brukermiljøet du arbeider i. Ja, men han overstyrer jo miljøet nå. Om det blir slik automatisk i Opera, så er det ikke noe argument for å gjøre det slik. lokaltog: Bytt. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Støtter jorgis, vanlig tekstmarkør er absolutt det beste alternativet. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Men så bruker ikke lokaltog opera, men firefox. Ergo bør han bytte. ASAP. Bruker ikke jeg Opera? Bruker jeg FireFox? Du må mene omvendt. Jeg bruker nesten utelukkende Opera, og bruker FireFox en ekstremt sjelden gang til debugging.. Whatever.. Får sikkert mindre motgang om jeg forandrer til tekstmarkør.. Så, nå har dere fått viljen deres! Endret 30. september 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Whatever.. Får sikkert mindre motgang om jeg forandrer til tekstmarkør.. Så, nå har dere fått viljen deres! Woho! Lenke til kommentar
N* Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Whatever.. Får sikkert mindre motgang om jeg forandrer til tekstmarkør.. Så, nå har dere fått viljen deres! og med den kom det visst en liten bug? dumme dumme tekstmarkør. du skulle ikke byttet den. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 og med den kom det visst en liten bug? dumme dumme tekstmarkør. du skulle ikke byttet den. Var ikke tekstmarkørens skyld! Fiksa nå. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Gidder ikke lese hele tråden, så det kan være det er tatt opp før, men bare så du vet det er unrealized bugga i IE. Screen1, Screen2 Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Gidder ikke lese hele tråden, så det kan være det er tatt opp før, men bare så du vet det er unrealized bugga i IE. Screen1, Screen2 bmp? Tok et minutt å laste ned bildet.. Ser at du har skrudd opp skriftstørrelsen til langt mer enn medium.. Da må du nesten regne med at designet blir screwed. Men, om du er så nærsynt bryr du deg neppe om det.. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Gidder ikke lese hele tråden, så det kan være det er tatt opp før, men bare så du vet det er unrealized bugga i IE. Screen1, Screen2 bmp? Tok et minutt å laste ned bildet.. Ser at du har skrudd opp skriftstørrelsen til langt mer enn medium.. Da må du nesten regne med at designet blir screwed. Men, om du er så nærsynt bryr du deg neppe om det.. Oisann... Lurer på hvem som har gjort det... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 ...derfor bruker man ikkje IE. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Du kan få de siste bidragene på unrealized.org direkte via RSS-feed'en for nyheter. Jeg har lært at man ikke skal bruke «'» i den sammenhengen... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Du kan få de siste bidragene på unrealized.org direkte via RSS-feed'en for nyheter. Jeg har lært at man ikke skal bruke «'» i den sammenhengen... Jaså? Kan du henvise til noe sted som sier at "RSS-feeden" er den riktige måten å skrive det på? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jaså? Kan du henvise til noe sted som sier at "RSS-feeden" er den riktige måten å skrive det på? Apostrof brukes ikke på norsk, annet enn når det er snakk om eiendom hvis eies av en person med navn som slutter på s, x eller z. ApostrofHugs at genitivs-s i norsk skal skrivast heilt inntil ordet, utan apostrof: Fars hatt, Tors kro, Hildes salong osb., altså ikkje Hilde's salong! I norsk skal vi bruka apostrof som genitivemerke i ord som endar på –s, -z, -sch og –x: Vesaas' bøker, Markus' evangelium. Ofte er det ei betre løysing å skriva om: bøkene til Vesaas, Markusevangeliet osb., også for andre typar genitivs-s: skulens rektor kan skrivast rektor på skulen. Heller ikkje i bokmål bør du overdriva denne typen genitiv. Altså har ikke den apostrofen noe der å gjøre, og jeg ville gått for «RSS-feeden» ja, om du ikke finner et bedre norskt ord. Lenke til kommentar
epsil Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Altså har ikke den apostrofen noe der å gjøre, og jeg ville gått for «RSS-feeden» ja, om du ikke finner et bedre norskt ord. Les blogginnlegget «RSS-kanalar» (med tilhørende kommentarer). Den mest utbredte oversettelsen er «RSS-kanal», men «RSS-strøm» er også noe brukt, og er muligens et bedre valg med tanke på at enkelte «feeds» inneholder flere «channels». Det fins også noen få nettsider hvor «RSS-kilde» er benyttet. Lenke til kommentar
fredrikgr Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Litt på siden av topic, men hvordan får man slik "fading"-effekt i kantene som på f. eks. denne siden her? Filter i Photoshop? Hvilket? Evt. mulig med Paint Shop Pro 8? Endret 2. oktober 2004 av fredrikgr Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) Litt på siden av topic, men hvordan får man slik "fading"-effekt i kantene som på f. eks. denne siden her? Filter i Photoshop? Hvilket? Evt. mulig med Paint Shop Pro 8? Enklaste er vel å legge på outer glow i photoshop Lokaltog: Sikker på at du har lyst å ha kommentarfelta dine som en tabell? Er kommentarer godkjent som tabulær data? Endret 2. oktober 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2004 Lokaltog: Sikker på at du har lyst å ha kommentarfelta dine som en tabell? Er kommentarer godkjent som tabulær data? Master of Semantics: Jeg hadde ikke tid til å stresse med divs og slikt.. kan du tilgi meg? Gi meg en bedre/mer semantisk løsning og jeg skal ta den i bruk øyeblikkelig. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jaså? Kan du henvise til noe sted som sier at "RSS-feeden" er den riktige måten å skrive det på? Apostrof brukes ikke på norsk, annet enn når det er snakk om eiendom hvis eies av en person med navn som slutter på s, x eller z. Det var nå ta litt hardt i unge mann.. 1. I fremmedord fra andre språk (fransk f.x) 2. Dersom en eller flere bokstaver er fjernet (gir uhøytidlig preg) 3. Ved bestemt form entall og flertallsformer av to- og flerleddede egennavn (Segn'et, Hansen'er) 4. Apostrof blir også brukt som et enhetssymbol, som f.x minutt eller fot.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 (endret) 1. I fremmedord fra andre språk (fransk f.x)Er det da kanskje norsk? 2. Dersom en eller flere bokstaver er fjernet (gir uhøytidlig preg)Eksempel? 3. Ved bestemt form entall og flertallsformer av to- og flerleddede egennavn (Segn'et, Hansen'er) Høh? Stygt... 4. Apostrof blir også brukt som et enhetssymbol, som f.x minutt eller fot.. Joda, men det blir jo liksom noe annet enn å bruke apostrof i en setning uten enheter av noe som helst slag... Men, poenget var uansett at lokaltog hadde brukt apostrofen feil Endret 2. oktober 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå