Gå til innhold

Kritikk av www.unrealized.org


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som det meste annet er rettet opp, og jeg kjeder meg, går vi over på rettskriving :p:

 

«Ingen har kommentert enda!» skal være «Ingen har kommentert ennå!», siden det er snakk om tid.

 

Bruk av punktum er ikke alltid nødvendig, som f.eks i punktlistene over hva man trenger av kunnskap i artiklene.

 

«Hvordan ble det nye unrealized.org?» kan med fordel endres til «Hvordan er det nye unrealized.org?».

 

«Tips & triks er korte, enkle forklaringer på ting som ikke alltid er like enkle å finne.» (@hovedsiden) Bytte ut «Tips & Triks» med «Kodegalleri».

 

Edit: «Det er ikke tillatt å sende inn artikler/guider/tips/triks en ikke har skrevet selv.» På bokmål heter det «man», ikke «en». (Mener jeg :p)

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

«Bildet blir automatisk farget blått.» - Du skulle ikke skru opp saturation et lite hakk da? Ser ikke mye blått ut. :)

 

Hva med å gjøre «Morn, MrBerg.» klikkbart, slik at jeg enkelt kan komme til profilen min? (Dette er da kanskje ikke så aktuelt om det ikke er noe statistikk el. i profilen.)

 

 

Ble mye småplukk dette :p

 

 

Loomy: Det høres temmelig døvt ut. «Enda» brukes i sammenhenger som: «T-skjorta var våt, enda han hadde vridd den opp flere ganger.» (Dårlig eksempel, poenget er at når det gjelder tid skal «ennå» brukes.)

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
«Ingen har kommentert enda!» skal være «Ingen har kommentert ennå!», siden det er snakk om tid.

Jeg har faktisk hørt fra meget pålitelige kilder at det er lov å bruke begge. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

EDIT: Ja, det høres rimelig råttent ut f.eks i T-skjorte-eksempelet ditt ^, så det er godt mulig jeg tar feil eller at man f.eks kan bruke enda der man normalt ville brukt ennå - men ikke ennå der man ville brukt enda (slik som i eksempelet)...

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Fant en artig feil i feil i IE5. Når jeg går til sider med Guider og Tips, og hovrer over CSS-knappen kommer det et mellomrom mellom den øverste raden og den nederste raden. Så hver gang jeg hovrer blir mellomrommet større.(Ekstremt dårlig forklart, men kanskje du skjønner det...)

 

http://home.no.net/krikvam/unrealized1.jpg (Vanlig, nettopp lastet)

http://home.no.net/krikvam/unrealized2.jpg (Hovret en gang)

http://home.no.net/krikvam/unrealized3.jpg (Hovret to ganger)

 

EDIT: Legger til noen screenshots

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

ePsiLON47: Jeg har faktisk fått høre fra forskjellige lærere oppigjennom at det heter «man» på bokmål, og ja; Det heter «ein» på bokmål. Det trenger dog ikke bety at det er rett å bruke «en» i denne sammenhengen. Nynorsk og bokmål er faktisk to forskjellige skriftsspråk.

 

Men, som jeg sa, jeg er/var ikke helt sikker.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Fant en artig feil i feil i IE5. Når jeg går til sider med Guider og Tips, og hovrer over CSS-knappen kommer det et mellomrom mellom den øverste raden og den nederste raden, tilsvarende størrelsen på en av knappene. SÅ hver gang jeg hovrer blir mellomrommet større.(Ekstremt dårlig forklart, men kanskje du skjønner det...)

Kan du gi meg et screenshot av dette? ;)

Lenke til kommentar
ePsiLON47: Jeg har faktisk fått høre fra forskjellige lærere oppigjennom at det heter «man» på bokmål, og ja; Det heter «ein» på bokmål. Det trenger dog ikke bety at det er rett å bruke «en» i denne sammenhengen.

Det er rett å bruke «en» i denne sammenhengen, jf. Bokmålsordboka:

 

III en ub pron ei el. en, et i bet. 1, i bet. 2 ubøy (av I en, trol etter lty)
  1. noe(n), en viss vi har et og annet å snakke om / det var en som spurte etter deg / på en eller annen måte / en eller annen gang
     
  2. særlig i uttr med allment innhold: folk, de, jf II man/ en kan aldri vite / en ble enig om å utsette saken / en skal ikke tro alt en hører / slikt gir en tillit til folk / til ens eget beste .

Og i definisjonen av «man» finner vi en henvisning til «en»:

 

II man ub pron (sm o s mann, påvirkning fra ty. man) bare som subj: en (III), folk m- kan hva m- vil / m- har ikke godt av nikotin / m- kan aldri vite .

«Man» og «en» er altså likeverdige, bortsett fra at «en» er litt mer fleksibelt enn «man».

Lenke til kommentar
Se forrige post. Redigerte den mens du skrev... :p

 

EDIT: Beklager kvalitet. Sitter på MS Paint (Windows 98) og Dial-up. Måtte begrense størrelsen litt :p

EDIT2: Hvis jeg hovrer over en av de andre knappene blir siden vanlig igjen. Feilen er på kodegalleri og artikler og....

Rart!

 

Dessverre vet jeg ikke om noen måte å unngå dette på. Noen som har forslag?

 

Edit: Ser ut som ePsiLON47 vant diskusjonen om "man" og "en", så jeg holder meg til "en".

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...