Marvil Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Rammer, også kalt "frames", er noe vanvittig herk som du burde unngå. Les hvorfor! Les mer... #1. Det er sikkert lagt inn av forfatter, men det blir dobbelt opp å ha "Les hvorfor" og "Les mer", og når det først er slik burde Ler hvorfor være hyperkobling, men det igjen ville ødelagt en del visuelt sett. #2. Mener man skal unngå slike "Les mer"-linker fordi de er lite beskrivende. Om det også gjelder slike situasjoner som her der man har ingress med en link til full artikkel, er jeg dog i tvil om. Kanskje ikke, men en litt mer informativ og fortellende link hadde kanskje gjort seg (ala "Les mer om frames her") Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 #1. Det er sikkert lagt inn av forfatter, men det blir dobbelt opp å ha "Les hvorfor" og "Les mer", og når det først er slik burde Ler hvorfor være hyperkobling, men det igjen ville ødelagt en del visuelt sett. #2. Mener man skal unngå slike "Les mer"-linker fordi de er lite beskrivende. Om det også gjelder slike situasjoner som her der man har ingress med en link til full artikkel, er jeg dog i tvil om. Kanskje ikke, men en litt mer informativ og fortellende link hadde kanskje gjort seg (ala "Les mer om frames her") My bad. Skrev den artikkelen seeeent om natta. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 My bad. Skrev den artikkelen seeeent om natta. Angående "Siste bidrag ..." og "Unngå frames"; - Avstand og luft er nøkkelen til god typografi.- Linjeavstand er avgjørende for god typografi. Kanskje litt mer luft mellom de to hadde gjort seg.. Ser du har økt linjeavstan på tekst til 150%, Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 [...], men en litt mer informativ og fortellende link hadde kanskje gjort seg (ala "Les mer om frames her") Det blir en del klunder for å gjøre dette. Må ha et eget felt i databasen med teksten som skal være på linken hvis jeg skal ha det slik.. Skal huske på det, kanskje jeg fikser det en eller annen kveld jeg kjeder meg. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 En liten tanke: Kan det være PHP5 som har skylden for høy genereringstid? PHP5 skal jo (etter sigende) være 15-30% tregere, avhengig av applikasjonstype. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Gjøre rom for photoshoptutorials også, kanskje?? edit: Og en mulighet for å skille mellom dei som er pålogga og avlogga i medlemslista? For eksempel kan dei som er avlogga ha nicka sine i rødt, mens dei som er pålogga kan ha nicka sine i grønt?? berre en liten tanke for å sette prikken over I-en Endret 25. september 2004 av arve87 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Skjønner ikke hva som er vitsen med det. Det vil uansett ikke funke skikkelig (ref: VBulletin og IPB 2.0), og nytteverdien er heller liten når man er > 200 medlemmer. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg får ikke byttet profilbilde, men dette har vel kanskje noe med problemene du har med serveren og databasen? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Tror jeg skal få implementert en funksjon som viser en liste over påloggede medlemmer.. Men her må jeg ha litt hjelp, for jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få sjekket om en bruker har logget ut.. jorgis? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Jeg får ikke byttet profilbilde, men dette har vel kanskje noe med problemene du har med serveren og databasen? Får du noen feilmelding? Det skal være mulig å oppdatere bildet.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Bruker du cookies eller sessions for autentifisering? Kjør det heller fra databasen fra nå av. Sett en rad med timeout på 15 minutter, og last opp PHPSESSID i et felt der. Sjekk mot databssen istedenfor å sjekke mot $_SESSION, og sjekk mot databasen og timeout-tiden for å sjekke om andre er logget på eller ikke. Problemer vil oppstå hvis folk oppholder seg på siden lengre enn 15 minutter, eller i de 14 minuttene etter de logger ut uten å bruke skikkelig utlogginsfunksjon. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Får ingen feilmelding, nei, men bildet vises ikke, det blir bare tomt inni den ramma. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Antar du registrerer når noken trykker på "logg ut"? Og om folk berre stenger vinduet blir dei jo ikkje logga ut, så da kan du vel kanskje ha en form for "han gjorde ingenting i løpet av X minutter, og blir derfor markert som avlogga" elns ? Er det mulig? *mangle peiling* Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Antar du registrerer når noken trykker på "logg ut"? Og om folk berre stenger vinduet blir dei jo ikkje logga ut, så da kan du vel kanskje ha en form for "han gjorde ingenting i løpet av X minutter, og blir derfor markert som avlogga" elns ? Er det mulig? *mangle peiling* Ergo vil det ha en nøyaktighet på maksimalt 15 minutter. Problemer vil også oppstå idet en bruker oppholder seg på siden lengre enn timeoutgrensen, uten å gjøre noe aktivt. Da vil man hele tiden bli logget ut og inn igjen hvis man sitter og skriver en lengre artikkel, noe som forhåpentligvis ikke er ønskelig. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Antar du registrerer når noken trykker på "logg ut"? Og om folk berre stenger vinduet blir dei jo ikkje logga ut, så da kan du vel kanskje ha en form for "han gjorde ingenting i løpet av X minutter, og blir derfor markert som avlogga" elns ? Er det mulig? *mangle peiling* Jeg registrerer når folk logger ut, men om de ikke gjør det, og bare lukker nettleservinduet så logges de også ut! (Session-variabler som holder styr på om brukeren er logget inn). Og, om jeg skal sjekke hvert 15. minutt om en bruker er pålogget, hvordan skal jeg få fikset dette? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg registrerer når folk logger ut, men om de ikke gjør det, og bare lukker nettleservinduet så logges de også ut! (Session-variabler som holder styr på om brukeren er logget inn). Hvem sier at de lukker vinduet? Hva hvis de ganske enkelt klikker på en link i en artikkel, og surfer videre derfra? Hva hvis de åpner en ny tab og surfer i den, mens unrealized.org ligger å koper i bakgrunnen? Er mye å holde styr på. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Jeg registrerer når folk logger ut, men om de ikke gjør det, og bare lukker nettleservinduet så logges de også ut! (Session-variabler som holder styr på om brukeren er logget inn). Hvem sier at de lukker vinduet? Hva hvis de ganske enkelt klikker på en link i en artikkel, og surfer videre derfra? Hva hvis de åpner en ny tab og surfer i den, mens unrealized.org ligger å koper i bakgrunnen? Er mye å holde styr på. Så, har du en løsning? Vet du hvordan f.eks. IPB gjør det? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 IPB sin løsning er vannvittig dårlig og har alle feilene jeg har nevnt kan oppstå, så den er ikke til etterfølgelse. Synes du godt bare kan droppe det, siden det vil overkomplisere en hel del, samt slite endel på ressursene. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 IPB sin løsning er vannvittig dårlig og har alle feilene jeg har nevnt kan oppstå, så den er ikke til etterfølgelse. Synes du godt bare kan droppe det, siden det vil overkomplisere en hel del, samt slite endel på ressursene. Den er grei, da sløyfer vi funksjon som viser påloggede brukere! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg vet ikke om det er nevnt før, men jeg synes kanskje det er litt overkill med tre kategorier (artikler, guider og tips og triks). Ser ikke helt den store forskjellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå