Gå til innhold

Kritikk av www.unrealized.org


Anbefalte innlegg

Rammer, også kalt "frames", er noe vanvittig herk som du burde unngå. Les hvorfor!

 

Les mer...

 

#1. Det er sikkert lagt inn av forfatter, men det blir dobbelt opp å ha "Les hvorfor" og "Les mer", og når det først er slik burde Ler hvorfor være hyperkobling, men det igjen ville ødelagt en del visuelt sett.

 

#2. Mener man skal unngå slike "Les mer"-linker fordi de er lite beskrivende. Om det også gjelder slike situasjoner som her der man har ingress med en link til full artikkel, er jeg dog i tvil om. Kanskje ikke, men en litt mer informativ og fortellende link hadde kanskje gjort seg (ala "Les mer om frames her")

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
#1. Det er sikkert lagt inn av forfatter, men det blir dobbelt opp å ha "Les hvorfor" og "Les mer", og når det først er slik burde Ler hvorfor være hyperkobling, men det igjen ville ødelagt en del visuelt sett.

 

#2. Mener man skal unngå slike "Les mer"-linker fordi de er lite beskrivende. Om det også gjelder slike situasjoner som her der man har ingress med en link til full artikkel, er jeg dog i tvil om. Kanskje ikke, men en litt mer informativ og fortellende link hadde kanskje gjort seg (ala "Les mer om frames her")

My bad. :blush: Skrev den artikkelen seeeent om natta. :innocent:

Lenke til kommentar
[...], men en litt mer informativ og fortellende link hadde kanskje gjort seg (ala "Les mer om frames her")

Det blir en del klunder for å gjøre dette. Må ha et eget felt i databasen med teksten som skal være på linken hvis jeg skal ha det slik.. Skal huske på det, kanskje jeg fikser det en eller annen kveld jeg kjeder meg. :)

Lenke til kommentar

Bruker du cookies eller sessions for autentifisering? Kjør det heller fra databasen fra nå av. Sett en rad med timeout på 15 minutter, og last opp PHPSESSID i et felt der. Sjekk mot databssen istedenfor å sjekke mot $_SESSION, og sjekk mot databasen og timeout-tiden for å sjekke om andre er logget på eller ikke. Problemer vil oppstå hvis folk oppholder seg på siden lengre enn 15 minutter, eller i de 14 minuttene etter de logger ut uten å bruke skikkelig utlogginsfunksjon.

Lenke til kommentar
Antar du registrerer når noken trykker på "logg ut"?

 

Og om folk berre stenger vinduet blir dei jo ikkje logga ut, så da kan du vel kanskje ha en form for "han gjorde ingenting i løpet av X minutter, og blir derfor markert som avlogga" elns ? Er det mulig? *mangle peiling*

Ergo vil det ha en nøyaktighet på maksimalt 15 minutter. Problemer vil også oppstå idet en bruker oppholder seg på siden lengre enn timeoutgrensen, uten å gjøre noe aktivt. Da vil man hele tiden bli logget ut og inn igjen hvis man sitter og skriver en lengre artikkel, noe som forhåpentligvis ikke er ønskelig. ;)

Lenke til kommentar
Antar du registrerer når noken trykker på "logg ut"?

 

Og om folk berre stenger vinduet blir dei jo ikkje logga ut, så da kan du vel kanskje ha en form for "han gjorde ingenting i løpet av X minutter, og blir derfor markert som avlogga" elns ? Er det mulig? *mangle peiling*

Jeg registrerer når folk logger ut, men om de ikke gjør det, og bare lukker nettleservinduet så logges de også ut! (Session-variabler som holder styr på om brukeren er logget inn).

 

Og, om jeg skal sjekke hvert 15. minutt om en bruker er pålogget, hvordan skal jeg få fikset dette?

Lenke til kommentar

Jeg registrerer når folk logger ut, men om de ikke gjør det, og bare lukker nettleservinduet så logges de også ut! (Session-variabler som holder styr på om brukeren er logget inn).

 

Hvem sier at de lukker vinduet? Hva hvis de ganske enkelt klikker på en link i en artikkel, og surfer videre derfra? Hva hvis de åpner en ny tab og surfer i den, mens unrealized.org ligger å koper i bakgrunnen?

 

Er mye å holde styr på.

Lenke til kommentar

Jeg registrerer når folk logger ut, men om de ikke gjør det, og bare lukker nettleservinduet så logges de også ut! (Session-variabler som holder styr på om brukeren er logget inn).

 

Hvem sier at de lukker vinduet? Hva hvis de ganske enkelt klikker på en link i en artikkel, og surfer videre derfra? Hva hvis de åpner en ny tab og surfer i den, mens unrealized.org ligger å koper i bakgrunnen?

 

Er mye å holde styr på.

Så, har du en løsning? Vet du hvordan f.eks. IPB gjør det? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...