Gå til innhold

Underskriftskampanje Linux og ATI

GrungierBoss

Anbefalte innlegg

Signert...

Kommer neppe til å kjøpe noe ATi kort uansett... Kjøper ikke "gammel" teknologi! ;) Selv om den kanskje er raskere i noen tilfeller omtrent 50% av tilfellene...

Jeg bruker faktisk endel Linux, og at driverene der suger er ikke akkuratt et pluss for ATi :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenkte på å underskrive jeg også, men så så jeg denne "The signers of this petition will no longer purchase ATI products until ATI make a workable 3D accelerated 64-bit driver for Linux and a 32-bit that utilizes the full potential of the Raedon chips"(Stavefeilen står faktisk gjennom hele brevet,:hmm:)
(Jeg er en smule ordblind, men klarte ikke å finne skrivefeilen selv når jeg konsentrerte meg)

raedon.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke penger på 2% av markedet. ATi er ikke dumme heller. Nvidia sine drivere er kanskje "bedre" men de er ikke bra de heller.

Ingen av de vil heller gi ut for mye informasjon om sine GPUer ved å vise fram kildekoden til driverne for sine nyeste kort.

Lenke til kommentar
Hvorfor bruke penger på 2% av markedet. ATi er ikke dumme heller. Nvidia sine drivere er kanskje "bedre" men de er ikke bra de heller.

Hvis det er va 17 000 folk som har skrevet under så langt, og hver av de personene har minimum brukt 1000,- kroner på et ATI kort, så blir det 17 mill. Det er faktisk litt penger.

Til alle dere andre som har skrevet under. Bra jobbet!

-fredrik-

Endret av fredrin
Lenke til kommentar

Ingen av de vil heller gi ut for mye informasjon om sine GPUer ved å vise fram kildekoden til driverne for sine nyeste kort.

2%??

Der tar du nok ganske feil...

nVidia sine drivere er mye mye mye bedre enn ATi sine i Linux, på en skala fra 1 til 10 er ATi sine Linux drivere 1 og nVidia sine 10...

Tror nesten et GeForce4 kort er bedre i 3D ytelse i Linux en et X800 XT, fler skjerms opplegget til ATi i Linux fungerer ikke, de har ikke noe kontrollpanel for driverene, og du får veldig ofte "Segmentation Fault" av dem!

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg kommer til å underskrive. Foreløpig er Linuxmarkedet ganske lite i forhold til Windows, særlig når det kommer til spill og underholdning. Å utvikle drivere koster penger, og hvis ATi ser at markedet ikke krever optimaliserte drivere, så lar de være å lage dem. Men for all del, Nvidia har jo laget gode linuxdrivere, og hvis folk vil bruke linux til spillbruk, er det jo bare å satse på Nvidia.

Endret av enl
Lenke til kommentar
Tror ikke jeg kommer til å underskrive. Foreløpig er Linuxmarkedet ganske lite i forhold til Windows, særlig når det kommer til spill og underholdning. Å utvikle drivere koster penger, og hvis ATi ser at markedet ikke krever optimaliserte drivere, så lar de være å lage dem.

Okay... Det tok ATI kortere tid å lage et overlesset kontrollpanel til Windows enn å svare på 15 spørsmål angående driverutviklingen til GNU/Linux.

ATi burde uansett opplyse om at grafikkortene deres er udugelige i Linux, evt. oppfordre til å kjøpe fra en annen produsent!

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg kommer til å underskrive. Foreløpig er Linuxmarkedet ganske lite i forhold til Windows, særlig når det kommer til spill og underholdning.

ATI tjener penger på å selge grafikk-kort til flest mulig mennesker. Hvis de lager bra drivere for linux, så vil flere kjøpe ATI kort og de vil tjene mer penger. Dette vil igjen føre til at flere spill-produsenter vil vurdere å gi ut spillene sine også for linux, slik som ID Software. Underholdningsprogrammer vil også bli bedre. Det vil f.eks ikke være et sant helvete å få igang http://freevo.sourceforge.net/ eller http://www.mythtv.org/ med gamle ATI kort og All In Wonder kort.

Hvis flere begynner å bruke linux, så må Microsoft skjerpe seg å lage et enda bedre operativsystem, som vil være en fordel for de som måtte foretrekke Microsoft Windows.

-fredrik-

Lenke til kommentar

Jeg håper ATI åpner øya snart og ser at de lager ubrukelige drivere til linux. Jeg kommer ikke kjøpe ATI kort til min stasjonære pc før driverne de gir ut nærmer seg kvaliteten på de som kommer ut til windows. Om det ikke skjer, så har man nvidia. Nvidia har utviklere som svarer på spørsmål og noterer seg bugs, og faktisk fikser dem! I tillegg til det så ytelsen og funksjonaliteten på topp.

Hva har ATI? Drivere som mangler MASSE funksjonalitet, er trege, både i 2D og 3D sammenheng, og utviklere som vi aldri hører noe fra. Jeg har en bærbar pc med ATI kort, og hadde det ikke vært for at ATI har nærmest monopol på det bærbare markedet (utenom de innebygde variantene) så hadde jeg kjøpt noe med nvidia i.

Får håpe de skjerper seg!

Lenke til kommentar
Synes det er greit at dei held seg til maoriteten i markedet... Kor mange er det egentlig som bruker linux da?

Det begynner å bli en del nå. Jeg f.eks. bruker nå mer og mer linux/freebsd på maskinene mine. Det er bare laptop'en som er en ren windows-maskin. Skulle gjerne hatt velfungerende drivere til mitt Radeon X800 Pro for slackware 10...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...