Gå til innhold

AGP/PCI - 33/66? - Hva er dette?

TurtleMan

Anbefalte innlegg

Hei. Ser at alle som kan overklokking sier at AGP/PCI må stilles på 33/66 for at man skal kunne overklokke mye.

Jeg har HK A7N8X-E Deluxe, og jeg finner det ikke.

Står AGP/PCI 33/66 som default på dette HK'et?

Jeg har AMD 3200+ og klarer bare å klokke til 2400 MHz, så blir den ustabil og alt det der, kan klokke til 2466 eller noe sånbt med full volt.

Kan noen forklare dette litt, evt si hva jeg skal stille på i BIOS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man overklokker.. øker man (som oftest) bussen på pcen.. Altså FSBen..

Da øker også (dersom pci/agp lock er av) bussen til harddiskene og skjermkortet... noe som ikke er særlig heldig ettersom de ikke er beregna for dette... Derav blir systemet mongo uten dette på ved høye hastigheter.. samtidig hører jeg at man kan ødelegge harddisker osv ved for høy bus..

Du har kanskje oppdaget at windows filer går til helvette noen ganger etter at man har overklokka.. JEG tror dette kommer av at bussen blir høy og når den skal lese fila ender det opp med katastrofe...

Windows repair er en fin ting..

Agp pci kan også settes til "Fixed" og da kan du fixxe på den..

Let under advanced...

Er vel noen med samme hk som kan hjelpe deg..

Anyone, korrekt me if im wrong @anything.

Lenke til kommentar

noen cpu'er klokker dårligere enn andre...og den du har er en av de som ikke alltid er så bra til klokking, var jeg deg ville jeg være happy med 200mhz økning.

det kan være at rammen din ikke holder følge på høyere fsb, prøv å sett opp volten på den også om du ikke har gjordt allerede

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...