Gå til innhold

Hjemme-PC-ordning for selvstendig næringsdrivende

Anbefalte innlegg

Er, som noen kanskje har fått med seg, selvstendig næringsdrivende. Jeg jobber som piercer, og tatoverer litt her og der. Jeg har ingen ansatte.

Har hørt litt om denne hjemme-PC-ordningen, som, i mine ører, høres ut som "billig PC og tilbehør, samt skattefordeler, no strings attached". Jeg er selvfølgelig klar over at jeg vil betale for utdaterte varer på det siste året (det er vel tre år som er vanlig?).

Er det noen som har noe mer informasjon om dette, og da spesifikt for selvstendige næringsdrivende. Hvor må jeg evt. henvende meg for å få vite mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greia er vel at bedriften kan kjøpe utstyret (momsfritt?), og så selge det videre til deg, som et trekk i brutto lønn. Således vil du ikke trenge å betale skatt av det, og det er der fordelen ligger. Hva med å ta kontakt med en dataforretning? De vet sikkert sånt =)

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det, er at bedriften (dvs. jeg) inngår en avtale med, la oss si Komplett. Den ansatte (igjen, meg) ønsker seg et Canon EOS 300D.

Komplett og bedrift-Jørgen lager en avtale, ett stykk kamera eks. moms blir nedbetalt over 3 år. Av denne grunn får ansatt-Jørgen 200-250kr mindre i måneden (men et feiende flott kamera som kan brukes både privat og på jobb).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...