Vargtass Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Bruker i dag Reserator 1. Er forsåvidt godt fornøyd, men mangler en skikkelig vannblokk til GPU (R9800). Bruker denne blokka i dag ZMGWB1 som egentlig er helt på r**a. Fant så denne GPU blokka hos Micoplex AC093WC som er av sølv (eller sølvbelagt) Mitt spørsmål: korroderer aluminium og sølv sammen (kobber og alu gjør vist det..) Noen som har erfaringe med denne blokka? Takker for svar. mvh r. Edit: glemte å nevne at Resrator 1 er andodisert. Editt: Rettet linken på AC093WC, beklager. Endret 20. september 2004 av roger_h99 Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Tor det var litt tull med linkene der, begge to gikk til zalmannen. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hvis du ser på cpu-blokken til reseratoren, så er denne av både kobber og anodisert alu. Her kan du se hva blokken er laget av, og jeg siterer: Pure copper base ensures excellent heat dissipation, and anodized aluminum top prevents corrosion. Så jeg vet ikke, jeg... Anodiseringen gjør jo at aluminiumen oksyderer, så da er den "ferdigkorrodert", liksom Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Beste blokka du får er vel Maze 4 , bruker den selv til 9800XT og den er rå, du finner den hos netconnection til ca 500.- kr Endret 20. september 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Ja, dette er den CPU blokken som følger Reserator 1. Litt av grunne til at jeg spør er at jeg snakket med en kar hos Microplex akkurat om dette her (kobber sammen med alu i samme system), og ble frarådet å blande disse to sammen. Men ser jo at CPU blokken min består av begge metallene. Mulig problemet med korrosjon er litt overdrevet? Systemet kommer ikke til å stå i 10 år liksom.. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Blokken til Reserator er gull belagt. Simon Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Bare ha i bakhodet at Reserator er et "low-flow" system, og ZMGWB1 er tilpasset nettop er "low-flow" system. Å sette inn en annen GPU blokk som ikke er tilpasset "low-flow" kan resultere i for lav vann hastighet pga av for høy motstand i GPU blokka. Resultatet KAN bli dårligere kjøling i hele systemet. NB! Sier ikke at dette er hva som vil skje, men det er en teori det kan være lurt å gruble litt på. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Men Roger: hva er det som gjør at gpu-blokken til Zalman er så dårlig? Det er ikke snakk om et høyytelsessett heller. Det er jo laget for å være dønn stille... Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Men Roger: hva er det som gjør at gpu-blokken til Zalman er så dårlig? Det er ikke snakk om et høyytelsessett heller. Det er jo laget for å være dønn stille... Lydnivået er det ikke noe å si på, det er faktisk dønn stille. Leste en test på på den GPU blokka (HardOC?) som mente denne blokka var heller dårlige greier.. Hadde en VGA Silencer Rev. 3 på kortet tidligere, og kunne klokke kjernen høyere med denne enn med GPU blokka. Silencer: 455, Zalmann: < 440. 356speedster: Godt poeng, den GPU blokka jeg har nå er helt 'clean' ; ikke noe som bremser vannflyten. vannpumpen som sitter er ikke all verden heller; 5W - 300 l/h. Takk for innspill, jeg har lært noe i dag Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Noen som vet om det er mulig å koble ut den pumpa som står i systemet, og koble på en 1046 feks? Hadde jo ikke vært så dumt, for så å feste chipsett-blokk og en bedre gpu-blokk? mvh Sten-André Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Det skal være mulig. I bruksanvisningen er det beskrevet hvordan man monterer en annen pumpe. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 22. september 2004 Forfatter Del Skrevet 22. september 2004 Har CPU, NB & GPU i loopen allerede idag. Det fungerer helt greit. Temperaturen på CPU økte et par grader etter at NB & GPU kom på plass. I manualen står det beskrevet hvordan sette på en annen pumpe løsning, men jeg tror vel at det er kjøleevnen på selve Reseratoren som blir flaskehalsen. (Kan jo tenke seg at man plasserer 2 Reseratorer i serie, men det blir fort en dyr løsning.) Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Hva med å lage en fot som Reserator kan stå på, og montere en veldig stillegående 120mm vifte i foten, som svakt blåser litt luft opp pp Reserator? de skulle vel senke temperaturen litt? Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Hva med å lage en fot som Reserator kan stå på, og montere en veldig stillegående 120mm vifte i foten, som svakt blåser litt luft opp pp Reserator? de skulle vel senke temperaturen litt? joda det er mulig det, men litt av poenget mitt var jo å få bort alle viftene.. fant jo ut at jeg måtte ha en vifte uansett i pcen pga hddene og NB-ribba, som ble møkkvarme! derfor jeg vurderer å sette på NB-kjøler... kanskje ikke så dum ide egentlig med to raddiser i serie? noen ideer anyone? vet det blir dyrt, men hva tror folk? Noen som vet om det hadde funka med en Swiftech vannblokk, chipset , en Swiftech GPU-vannblokk OG EN Vannblokk, harddisk på denne pumpa?? Det er jo MYE, men.. viss ikke kan jeg vel skifte pumpa... men hadde det funka?? mvh Sten-Andre Edit: tillegg av no greier.. Endret 25. september 2004 av stenkarlsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå