Gå til innhold

Finnes det Northwood og oppdrive?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 grader til på load tempen din og prosessoren din senker hastigheten sin av sikkerhetsmessige grunner.

 

La det være et hint!

 

Mulig det men jeg tror ikke dette blir et problem. Abit IC7G rapporterer tempen ca. 10- 15 grader høyere en de fleste andre hovedkort. http://www.bleedinedge.com/reviews/abit_as...s_temps_01.html

 

Verre var det når jeg først begynte og teste med den nye prosessoren og ikke hadde greid og feste kjøleren på begge sider. 75 idle og 92 load!!. Da kjørte den automatisk ned hastigheten til ca det halve

Endret av ebc
Lenke til kommentar

Har slettes ikke brydd meg om å sjekke idletempen. Den er egentlig irrelevant, spesielt siden jeg kjører 7000-kjøleren samt en 120mm vifte som suger luft inn i bunnen av kabinettet på q-fan. Det betyr høy idletemp.

 

Knaller og går på 3740 mhz nå, med Prime og UDagent...standard vcore...

 

EDIT: 3825 mhz, men dette hovedkortet er nok på grensen av hva det greier å levere av strøm til cpu. Har satt vcore til 1.7, men den dropper til 1.5 under load. Om det blir stabilt der gjenstår å se. Uansett, chippen kan jeg ikke klage på. 3740 mhz holdt den stabilt selv om den falt under 1.5 volt...Er forresten et P4C800 av tidlig revisjon med bios 1017. Ikke av de beste kort til overklokking, men senere revisjoner ble ekstremt bra.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Har slettes ikke brydd meg om å sjekke idletempen. Den er egentlig irrelevant, spesielt siden jeg kjører 7000-kjøleren samt en 120mm vifte som suger luft inn i bunnen av kabinettet på q-fan. Det betyr høy idletemp.

 

Knaller og går på 3740 mhz nå, med Prime og UDagent...standard vcore...

 

EDIT: 3825 mhz, men dette hovedkortet er nok på grensen av hva det greier å levere av strøm til cpu. Har satt vcore til 1.7, men den dropper til 1.5 under load. Om det blir stabilt der gjenstår å se. Uansett, chippen kan jeg ikke klage på. 3740 mhz holdt den stabilt selv om den falt under 1.5 volt...Er forresten et P4C800 av tidlig revisjon med bios 1017. Ikke av de beste kort til overklokking, men senere revisjoner ble ekstremt bra.

Hei,

 

Første erfaring med 3,4Ghz NW (model SL793)

Fikk min i går og den jobber unna Zalman kjøleren på 212Mhz FSB = 3,60Ghz på standard vcore volt (i BIOS 1,555v). Jeg kommer bare ikke høyere op. Ved 213 FSB og 1,65 volt booter den midt under benchmarkprogrammerne (turde ikke gå høyere opp på vcore).

Hvor mye vcore volt tåler NW egenligt?

Idle temp er rundt 33 grader og full load (SETI @ Home) = 45 grader.

 

Lager du ny tråd Muffinman??

 

Dump av CPUz:

CPUzNW.jpg

 

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...