stigfjel Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Etter ett nitidig søk i går kveld fant jeg Northwood hos litt forskjellige nettbutikke.Jeg forstår det slik at Northwood og Prescott på samme frekvens så er Northwood best men hva om Prescott er 3,2 og Northwood 3,0 hva utgjør det? Det er ikke helt sant. NW yter bedre jevnt over, fordi chipset'ene for S478 er optimalisert for NW, og ikke Prescott. ATI kom derimot med et Prescott-optimalisert chipset for S478, og på dette chipsettet var faktisk Prescott jevnt over raskere en NW på samme klokkefrekvens. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Det er ikke helt sant. NW yter bedre jevnt over, fordi chipset'ene for S478 er optimalisert for NW, og ikke Prescott. ATI kom derimot med et Prescott-optimalisert chipset for S478, og på dette chipsettet var faktisk Prescott jevnt over raskere en NW på samme klokkefrekvens. Hei, Stemmer det! Her er en test fra AnandTech der bekrefter dette. Men det ATI chipset ble vel aldrig noen salgssukses? (den test er fra Maj måned). Mvh Kimmer Lenke til kommentar
ebc Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Fikk akkurat bekreftet at denne er sendt fra mpx BX80532PG3400D Intel Pentium 4 - 3.4Ghz Socket PGA478 PC800, 512KB cache, Boxed inkl. vifte Stk 1 1 641,- 1 641,- Frakt: 102,- Grunnlag: 1 743,- Fakturagebyr: 0,- Særavgifter: 0,- Mva: 418,- Ordregebyr: 0,- Avrunding: 0,- Totalt ink.mva.: 2 161,- Dette må vel være et bra kjøp? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Det var billig!.... Klin til på den! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Veldig billig for nå koster den samme 2.480,- ink. mva ca. hos MPX. Endret 23. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 (endret) Fikk akkurat bekreftet at denne er sendt fra mpx BX80532PG3400D Intel Pentium 4 - 3.4Ghz Socket PGA478 PC800, 512KB cache, Boxed inkl. vifte Stk 1 1 641,- 1 641,- Frakt: 102,- Grunnlag: 1 743,- Fakturagebyr: 0,- Særavgifter: 0,- Mva: 418,- Ordregebyr: 0,- Avrunding: 0,- Totalt ink.mva.: 2 161,- Dette må vel være et bra kjøp? Hei, Har du fåt pakkespor nummer? Jeg fikk netop denne mail fra PCEksperten ang min 3,4 Northwood: Viser til din bestilling og må beklage at den ikke har blitt sendt ut enda. Jeg fikk i dag melding fra vår distributør at sendingen har blitt stoppet i en rutinemessig kontroll i Tollen i Oslo. Dette medfører at de ikke mottar den før mandag. Dette er bekreftet fra tollvesenet. Med vennlig hilsen Jan Tore Hanssen, PCEksperten Hmmm....! I går mente han bestemt den var fra sendt fra lager i Trondheim! Mvh Kimmer Endret 23. september 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
Bever Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Jeg har bestilt en P4 3.4 Northwood fra MPX.no og har nbå venta i 1,5 uke...(det er ufattelig lang tid ).. Og i dag stod det en hyggelig overraskelse på Mpx.no, CPU'en er ventet inn på lager i morra 22.09.04. MEN vi får se hvor mye det stemmer Hei, Jeg finner ikke noen Northwood på MPX webshoppen? Mvh Kimmer MPX har nå 6 3.4 northwood CPUer inne på lager! MPX Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 MPX har nå 6 3.4 northwood CPUer inne på lager! Bestilt! Lenke til kommentar
VillKusseSladden Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Bestilt. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 MPX har nå 6 3.4 northwood CPUer inne på lager! Bestilt! Jepp, bestilt her også.............. Lenke til kommentar
ebc Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Hei, Har du fåt pakkespor nummer? Jeg fikk netop denne mail fra PCEksperten ang min 3,4 Northwood: Viser til din bestilling og må beklage at den ikke har blitt sendt ut enda. Jeg fikk i dag melding fra vår distributør at sendingen har blitt stoppet i en rutinemessig kontroll i Tollen i Oslo. Dette medfører at de ikke mottar den før mandag. Dette er bekreftet fra tollvesenet. Med vennlig hilsen Jan Tore Hanssen, PCEksperten Jada innlevert på postkontoret i Stokke Lenke til kommentar
PCEksperten Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Til alle tvilere! Vi er oppriktig lei oss for at tollvesenet lager problemer for oss, og skulle gjort alt i vår makt for å få varene levert tidligere. Vi får inn en god del CPU'er på mandag men flesteparten av disse er allerede bortbestilt. Ellers er det 3-4 virkedager leveringstid på Intel CPU Northwood. Da vi ikke hadde hørt noe aktuell dag, trodde vi selvsagt at varene var sendt. Dette er ment som en generell opplysning fra PCEksperten og vi beklager på det aller sterkeste at vi ikke har klart å levere utfra de datoene vi får fra våre partnere. Med vennlig hilsen PCEksperten PS! Disse varene er IKKE levert postkontoret på Stokke Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Hehehehe - og dermed var Mpx allerede utsolgt...........:-) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Ikke så rart kanskje, mange som meg som ble skuffet over Prescott og dermed vil ha ut mest mulig av det kjære 875p-kortet... @kimmer: Ble ikke din litt dyr i forhold til MPX sin pris? Bitter ? Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) @kimmer: Ble ikke din litt dyr i forhold til MPX sin pris? Bitter ? Hei, Har nu annulert ordren og avventer situationen. Den var 1000,- dyrere (med frakt) end den på MPX. Bitter? Nei, ikke specielt. Det kender du sikkert selv - hvis man MÅ ha noget - da køber man det uansett pris Edit: Muffinman - har du lest denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=301541&st=0&hl= Der er håb forute for vores ASUS 875p (lengere levetid). Mvh Kimmer Endret 24. september 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 har du lest denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=301541&st=0&hl= Der er håb forute for vores ASUS 875p (lengere levetid). Interessant nok dette, men det er vel neppe optimalt å kjøre Prescott på 875p uansett. Man vil vel få bedre ytelse med et av de nyere chipset`ene tenker jeg. Denne NW`en blir nok siste cpu på mitt kort, får håpe den lar seg overklokke realt. Så får vi se på hva som finnes av dualcore cpu`er når den ikke holder lenger... Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 (endret) Denne NW`en blir nok siste cpu på mitt kort, får håpe den lar seg overklokke realt. Så får vi se på hva som finnes av dualcore cpu`er når den ikke holder lenger... Hei, Ja - vi håber på noen tilbakemeldinger om, hva den kan prestere den 3,4 NW For min del blir der ikke noen større oppgraderinger før 2006. Da har vi helt sikkert DualCore og 64bit CPU'er (fra Intel) og ikke mindst OS og programvare (uten barnesykdomme), der understøtter disse. Mvh Kimmer Endret 24. september 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
ebc Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Har nå mottatt og testet litt på ny P4 3,4 på IC7G med en low noise Cooler master kjøler (gir idle temp på 52, load 74), dette Går Prime stabilt på 3,66 (foreløpig) Noen benchmarks Q3 arena time demo 1 fastest: 504 fps Comanche 800X600 no sound 74 fps (Slå den med prescott) Superpi 1M 38 s Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Au - 52 idle synes jeg er 10 grader for høyt. Har du prøvd med en annen kjøler..........? Må teste ut selv når jeg får den over helga. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Har nå mottatt og testet litt på ny P4 3,4 på IC7G med en low noise Cooler master kjøler (gir idle temp på 52, load 74), dette Går Prime stabilt på 3,66 (foreløpig) Noen benchmarks Q3 arena time demo 1 fastest: 504 fps Comanche 800X600 no sound 74 fps (Slå den med prescott) Superpi 1M 38 s 8 grader til på load tempen din og prosessoren din senker hastigheten sin av sikkerhetsmessige grunner. La det være et hint! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå