Gå til innhold

Finnes det Northwood og oppdrive?

Anbefalte innlegg

Etter ett nitidig søk i går kveld fant jeg Northwood hos litt forskjellige nettbutikke.

Jeg forstår det slik at Northwood og Prescott på samme frekvens så er Northwood best men hva om Prescott er 3,2 og Northwood 3,0 hva utgjør det?

Det er ikke helt sant. NW yter bedre jevnt over, fordi chipset'ene for S478 er optimalisert for NW, og ikke Prescott. ATI kom derimot med et Prescott-optimalisert chipset for S478, og på dette chipsettet var faktisk Prescott jevnt over raskere en NW på samme klokkefrekvens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke helt sant. NW yter bedre jevnt over, fordi chipset'ene for S478 er optimalisert for NW, og ikke Prescott. ATI kom derimot med et Prescott-optimalisert chipset for S478, og på dette chipsettet var faktisk Prescott jevnt over raskere en NW på samme klokkefrekvens.

Hei,

Stemmer det!

Her er en test fra AnandTech der bekrefter dette.

Men det ATI chipset ble vel aldrig noen salgssukses?

(den test er fra Maj måned).

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Fikk akkurat bekreftet at denne er sendt fra mpx :D

BX80532PG3400D  Intel Pentium 4 - 3.4Ghz Socket PGA478

PC800, 512KB cache, Boxed inkl. vifte  Stk  1 1 641,-  1 641,- 

Frakt:  102,-  Grunnlag: 1 743,- 

Fakturagebyr: 0,-  Særavgifter: 

0,-  Mva: 418,- 

Ordregebyr: 0,-  Avrunding:

0,-  Totalt ink.mva.: 2 161,-

Dette må vel være et bra kjøp?

Lenke til kommentar
Fikk akkurat bekreftet at denne er sendt fra mpx :D

BX80532PG3400D  Intel Pentium 4 - 3.4Ghz Socket PGA478

PC800, 512KB cache, Boxed inkl. vifte  Stk  1 1 641,-  1 641,- 

Frakt:  102,-  Grunnlag: 1 743,- 

Fakturagebyr: 0,-  Særavgifter: 

0,-  Mva: 418,- 

Ordregebyr: 0,-  Avrunding:

0,-  Totalt ink.mva.: 2 161,-

Dette må vel være et bra kjøp?

Hei,

Har du fåt pakkespor nummer?

Jeg fikk netop denne mail fra PCEksperten ang min 3,4 Northwood:

Viser til din bestilling og må beklage at den ikke har blitt sendt ut enda. Jeg fikk i dag melding fra vår distributør at sendingen har blitt stoppet i en rutinemessig kontroll i Tollen i Oslo. Dette medfører at de ikke mottar den før mandag. Dette er bekreftet fra tollvesenet.

Med vennlig hilsen

Jan Tore Hanssen, PCEksperten

Hmmm....! I går mente han bestemt den var fra sendt fra lager i Trondheim!

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Jeg har bestilt en P4 3.4 Northwood fra MPX.no og har nbå venta i 1,5 uke...(det er ufattelig lang tid  :yes: ).. Og i dag stod det en hyggelig overraskelse på Mpx.no, CPU'en er ventet inn på lager i morra 22.09.04. MEN vi får se hvor mye det stemmer ;)

Hei,

Jeg finner ikke noen Northwood på MPX webshoppen?

Mvh

Kimmer

MPX har nå 6 3.4 northwood CPUer inne på lager!

MPX

Lenke til kommentar
Hei,

Har du fåt pakkespor nummer?

Jeg fikk netop denne mail fra PCEksperten ang min 3,4 Northwood:

Viser til din bestilling og må beklage at den ikke har blitt sendt ut enda. Jeg fikk i dag melding fra vår distributør at sendingen har blitt stoppet i en rutinemessig kontroll i Tollen i Oslo. Dette medfører at de ikke mottar den før mandag. Dette er bekreftet fra tollvesenet.

Med vennlig hilsen

Jan Tore Hanssen, PCEksperten

Jada innlevert på postkontoret i Stokke

Lenke til kommentar

Til alle tvilere!

Vi er oppriktig lei oss for at tollvesenet lager problemer for oss, og skulle gjort alt i vår makt for å få varene levert tidligere. Vi får inn en god del CPU'er på mandag men flesteparten av disse er allerede bortbestilt. Ellers er det 3-4 virkedager leveringstid på Intel CPU Northwood.

Da vi ikke hadde hørt noe aktuell dag, trodde vi selvsagt at varene var sendt.

Dette er ment som en generell opplysning fra PCEksperten og vi beklager på det aller sterkeste at vi ikke har klart å levere utfra de datoene vi får fra våre partnere.

Med vennlig hilsen

PCEksperten

PS! Disse varene er IKKE levert postkontoret på Stokke :)

Lenke til kommentar
@kimmer: Ble ikke din litt dyr i forhold til MPX sin pris? Bitter ?  :p

Hei,

Har nu annulert ordren og avventer situationen.

Den var 1000,- dyrere (med frakt) end den på MPX.

Bitter? Nei, ikke specielt. Det kender du sikkert selv - hvis man MÅ ha noget - da køber man det uansett pris :thumbup:

Edit: Muffinman - har du lest denne tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=301541&st=0&hl=

Der er håb forute for vores ASUS 875p (lengere levetid).

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

har du lest denne tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=301541&st=0&hl=

Der er håb forute for vores ASUS 875p (lengere levetid).

Interessant nok dette, men det er vel neppe optimalt å kjøre Prescott på 875p uansett. Man vil vel få bedre ytelse med et av de nyere chipset`ene tenker jeg. Denne NW`en blir nok siste cpu på mitt kort, får håpe den lar seg overklokke realt. Så får vi se på hva som finnes av dualcore cpu`er når den ikke holder lenger...

Lenke til kommentar
Denne NW`en blir nok siste cpu på mitt kort, får håpe den lar seg overklokke realt. Så får vi se på hva som finnes av dualcore cpu`er når den ikke holder lenger...

Hei,

Ja - vi håber på noen tilbakemeldinger om, hva den kan prestere den 3,4 NW :thumbup:

For min del blir der ikke noen større oppgraderinger før 2006. Da har vi helt sikkert DualCore og 64bit CPU'er (fra Intel) og ikke mindst OS og programvare (uten barnesykdomme), der understøtter disse.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Har nå mottatt og testet litt på ny P4 3,4 på IC7G med en low noise Cooler master kjøler (gir idle temp på 52, load 74), dette Går Prime stabilt på 3,66 (foreløpig)

Noen benchmarks

Q3 arena time demo 1 fastest: 504 fps

Comanche 800X600 no sound 74 fps (Slå den med prescott)

Superpi 1M 38 s

Lenke til kommentar
Har nå mottatt og testet litt på ny P4 3,4 på IC7G med en low noise Cooler master kjøler (gir idle temp på 52, load 74), dette Går Prime stabilt på 3,66 (foreløpig)

Noen benchmarks

Q3 arena time demo 1 fastest: 504 fps

Comanche 800X600 no sound 74 fps (Slå den med prescott)

Superpi 1M 38 s

8 grader til på load tempen din og prosessoren din senker hastigheten sin av sikkerhetsmessige grunner.

La det være et hint!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...