Teggis Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hei Jeg har planer om å kjøpe et Canon Ixus 430, har lest en del omtale og tester. Har fått inntrykk av at det er mye problemer med røde øyne. Er det problemet så stort som jeg har fått inntrykk av eller er dette et trygt kjøp? Hadde ikke lyst å sitte å photoshoppe øyne på alle bildene mine.. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 alle kompakt kameraer er plaget med røde øyne, og tviler på at det er mer på 430 en andre kameraer. Ikke at det betyr at jeg synes 430 er et ok kjøp, et trygt ett er det, men det finnes vanvittig mye edre kameraer til den prisen Lenke til kommentar
Teggis Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 I denne prisklassen har jeg ikke funnet så mange andre kameraer som kan matche størrelse og bildekvalitet. Har lyst på et lite kamera som også kan ta svært gode bilder. Og syntes Ixus 430 har fått mere pepper en andre på røde øyne området. Tar med glede imot forslag hvis det er noen modeller jeg har oversett. Lenke til kommentar
gundik Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Har Ixus 430...ikke mange bilder uten røde øyne med blitz innendørs nei. Samtidig tror jeg ikke det er så mange kompakt-kameraer som er stort bedre på røde øyne. (Har hatt testet/eiet Nikon Coolpix 3100 + div. Olympus også) Sånn som jeg ser det (pr. idag) så er vel en av de få grunnene til å kjøpe Ixus at det er kompakt og har stilig design. En annen ting med Ixus er en treg autofokus/utløsertid, særdeles uheldig hvis man skal ta noen snap-shots av barn som leker f.eks. (som jeg gjør mye) Mvh Gunnar #EDIT av moderator - salgs og kjøpsannonser holder vi til bruktmarkedet, ok?# Endret 21. september 2004 av Afseth Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Når det gjelder små kamera, får du vel ingen uten problemer med røde øyne. Det som bestemmer hvor stort problemet er, er hvor langt blitsen sitter unna linsen. Jo lenger unna linsen den befinner seg, jo mindre røde øyne får du. Det sier seg selv at små kamera ikke kan unngå dette problemet. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 det er en av grunnene til at jeg foretrekker et kamera der blitsen flippes opp på toppen av kameraet når du trenger den (f. eks. monolta dimage Z3 og olympus camedia serien), men så vidt jeg har forstått har noen kameraer nå for tiden funksjoner som kan ordne dette problemet digitalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå