Gå til innhold

Røde øyne med IXUS 430?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har planer om å kjøpe et Canon Ixus 430, har lest en del omtale og tester. Har fått inntrykk av at det er mye problemer med røde øyne. Er det problemet så stort som jeg har fått inntrykk av eller er dette et trygt kjøp? Hadde ikke lyst å sitte å photoshoppe øyne på alle bildene mine..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I denne prisklassen har jeg ikke funnet så mange andre kameraer som kan matche størrelse og bildekvalitet. Har lyst på et lite kamera som også kan ta svært gode bilder. Og syntes Ixus 430 har fått mere pepper en andre på røde øyne området. Tar med glede imot forslag hvis det er noen modeller jeg har oversett.

Lenke til kommentar

Har Ixus 430...ikke mange bilder uten røde øyne med blitz innendørs nei. Samtidig tror jeg ikke det er så mange kompakt-kameraer som er stort bedre på røde øyne. (Har hatt testet/eiet Nikon Coolpix 3100 + div. Olympus også)

Sånn som jeg ser det (pr. idag) så er vel en av de få grunnene til å kjøpe Ixus at det er kompakt og har stilig design.

En annen ting med Ixus er en treg autofokus/utløsertid, særdeles uheldig hvis man skal ta noen snap-shots av barn som leker f.eks. (som jeg gjør mye)

Mvh

Gunnar

#EDIT av moderator - salgs og kjøpsannonser holder vi til bruktmarkedet, ok?#

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

det er en av grunnene til at jeg foretrekker et kamera der blitsen flippes opp på toppen av kameraet når du trenger den (f. eks. monolta dimage Z3 og olympus camedia serien), men så vidt jeg har forstått har noen kameraer nå for tiden funksjoner som kan ordne dette problemet digitalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...