Simen1 Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hva betyr denne feilmeldingen: Det er oppdaget et problem, og windows avslutter for å hindre skade på datamaskinen unmountable_boot_volume Kontroller at all ny maskinvare og programvare bla bla bla. Den dukker opp i det jeg prøver å innstallere Windows XP SP1 på en PC her. Samme melding kommer om jeg prøver å innstallere på en annen harddisk som jeg også vet fungerer. PC'n er ikke overklokket for øyeblikket. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Trulig feil på Cden Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Den feilen kommer også hvis du prøver å installere på en disk på en RAID eller SATA kontroller uten å ha lest inn drivere til den (F6 i starten av installasjonen) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Jeg har prøvd 3 stk nå. Windows XP engelsk, Windows XP norsk, og Windows XP SP1 engelsk. Får samme feilmelding på alle tre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 Den feilen kommer også hvis du prøver å installere på en disk på en RAID eller SATA kontroller uten å ha lest inn drivere til den (F6 i starten av installasjonen) Jeg har hverken SATA-kontroller eller RAID-kontroller på hovedkortet så da er det vel ikke der problemet ligger. sett her? Tusen takk! Det sto mye nyttig der. Ut fra det jeg kan se der så er ikke problemet noen av de nevnte tingene.. men jeg lurer veldig på om det ikke kan være nært beslektet likevel. Kanskje det er ATA-kabelen som er gåen? Jeg har prøvd 2 stk, men likevel.. Kanskje? Eller kanskje det er ATA-kontrolleren på hovedkortet streiker.. ? Noen flere forslag om hva det kan være? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Siden du har prøvd flere disker så kan man vel utelukke problem med disk/MBR. Har du hatt OS på den maskina, eller hw kombinasjonen før? Hvis ikke kan en bios-flash kanskje hjelpe? Er riktig hastighet på pci/agp? Kan det være en "divider" er satt feil? Enten i biosSW eller jumper på kortet. Knut Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 er du sikker på at cd`n er bootbar.kanskje du trenger oppstartdisker. bare et forslag så ikke kjeft hvis jeg tar feil Shorty Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Fikk samme problem selv etter å ha oppgradert fra winxp home til winxp pro. Har prøvd alle chkdisk fiksene og har lett etter driver for sata kontrolleren til hovedkortet uten hell. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. september 2004 Forfatter Del Skrevet 20. september 2004 enemigo: Jeg har hatt hardwarekombinasjonen før ja. Skulle bare legge inn windows på nytt. Jeg har klokket ned til orginal hastighet så problemet ligger ikke der. Har også satt biosen til "fail safe defaults". Noe som ofrer ytelse for bedre stabilitet, men det hjelp heller ikke. Shortyboy: CD'n booter men stopper et stykke inn i innstallasjonen og gir meg den feilmeldingen. festhk: Så PC'n din funker fortsatt ikke? Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) EDIT: blind som vanlig Shorty Endret 20. september 2004 av Shortyboy Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 sett her? denne ble jo helt oversett...... din luring Shorty Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Pc'n funker, men kjører fortsatt winxp home :-/ Fant noen sider hos Microsoft der det stod at det var en feilmelding som var "frequent". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå