PantZman Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg ville seriøst sett på ett oppsett med socket 939 istedenfor 754, ser egentlig ikke helt poenget med å kjøpe 754 nå, det er en "gammel" socket. Ville gått for MSI 6800 GT den har dual dvi, kjekt å ha, litt mer fremtidsrettet. Socket 754 er "IKKE" en gammal socket... tror nok den er like fremtidsretta som 939, bare "low end" og "high end". Som sagt, socket 754 er mest for penga i dag. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Ok da blir det det, men 939 er overprisa 3400 er bedre, og jeg må uansett bytte hk til neste oppdatering, og hva er forskjellen på merkene, har lest at 2.2ns minen er veldig bra t klokking, vet ud om en plass der det står hvilken type forskjelige produsenter bruker? edit: Hva er dual dvi? Sånn at jeg kan ha 2 skjermer? Det kan jo være gøy, har 1 og skal få 19 tommer av onkelen min, hav er best av en proview et elelr annet(fra 2000) og en compaq skjerm? Endret 25. september 2004 av hba Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg ble anbefalt dette Asus hovedkortet, bestillte det selv. Regner med jeg får det på mandag. 6 S-ATA tilkoblinger Lenke til kommentar
Innos Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Ok men det er ikke altfor bra til klokking, man får ikke høyere enn 2,2 med 3000+ og da forsvinner litt av vitsen med vannkjøling? Og så anbefaler anandtech epox, de vet hva de driver med. Noen som evt forskjellen på epox xxxxj og epox xxxx+? Lenke til kommentar
1955 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 "hba" du har lagt fram ditt "prosjekt" for kommentarer og råd . I kampens hete kom noe viktig litt i bakgrunnen . Fra "Same-" : Et velbalansert oppsett fra 1 solid leverandør. Fra meg og andre : Bruk 1 leverandør og vær nøye med hvilken du velger. Lenke til kommentar
Petitzo Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Jeg ville seriøst sett på ett oppsett med socket 939 istedenfor 754, ser egentlig ikke helt poenget med å kjøpe 754 nå, det er en "gammel" socket. Ville gått for MSI 6800 GT den har dual dvi, kjekt å ha, litt mer fremtidsrettet. Edit: Leif og litt til. Ser ikke vitsen med såkalte framtidsrettet hovedkort jeg. Som regel ender en opp med å kjøpe nytt hovedkort uansett ved neste prosessor kjøp får jeg inntrykk av. Det gjelder iallefall for min del. Riktignok går det noen år mellom hver gang jeg oppgraderer.... Lenke til kommentar
Innos Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Ehm, bruker databutikken fordi det blir billigere enn å frakte et helt kabinett faktisk, som du sikert ikkevet er det gratis frakt hos databutikken hvis du kjøper for 1500 eller over, da blir det billigere enn å frakte et kabinett fra pcutstyr. Og så har de det kabinettet jeg har lyst på, slutt med den 1 butikk whininga, alltid en som whiner om det vær jævla gang. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Men han kan kansje ha en slik cpu om han skal ha vannkjøling og andre tingtang i maskina da. Er ikke helt sikker på det feltet Hva er galt med cpu-en han har valgt? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Tror han mente at jeg trengte mer enn 350w fordi jeg skal ha mange ting som vannkjøling mange hdd osv i maskina. Lenke til kommentar
avalencia Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 PantZman Skrevet 25/09/2004 : 16:26 Socket 754 er "IKKE" en gammal socket... tror nok den er like fremtidsretta som 939, bare "low end" og "high end". Som sagt, socket 754 er mest for penga i dag. For det første legg merke til gåseøyne på gammel. For det andre så har mannen 9300,- han skal bruke på pc, hvis han da kan få ett 939 oppsett med Athlon 64 3500+ og Dual DDR til 9300,- hvorfor ikke gå for "high end" istedenfor "low end" 754 med Athlon 64 3000+ til 8500. Vill tørre å påstå at han da får mest for pengene hvis han går for 939 oppsettet. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Ja men mye annet blir dårligere, som f.eks skjermkort da, og så er 939 så jævla overprisa! Kansje jeg skal vnte til rimelige 939 prossesorer kommer så prisene på 3500 synker litt? Endret 26. september 2004 av hba Lenke til kommentar
avalencia Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Vil ikke si at skjermkortet blir dårligere ser på 6800 gt og x800 pro som jevngode. Må inrømme at Antec kabinettet virker bedre, men så koster det også dobbelt så mye. MSI sitt 939 nforce3 socket kort har vel også offisiel støtte for opptil HT 1000 FSB og du kan bruke FX CPU'er, mens Epox kun har offisiel støtte for HT 800 FSB. Skader nok ikke å vente litt, med mindre du MÅ ha pc nå. Er ikke så lenge til jul, hvem vet hva julenissen bringer med seg i år. Men så er jeg tolmodig av meg, har ikke noe problem med å vente på ting. Er helt sikker noen som kommer med den velkjente "dumt å vente" og "visst du hele tiden skal vente" osv... Edit: La til noe greier. Er forresten "offisiel" stavet riktig? Endret 26. september 2004 av avalencia Lenke til kommentar
Innos Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Har venta siden april, men tror ikke der er stor vits, når jeg oppgraderer blir det nok å oppgradere cpu også,m tviler på at 3500 holder så enge som 2-3 år, og må uansett kjøpe nytt hk for pcie, oppgraderer heller til 939 da, og vil helst ikke bruke noe serlig mer enn 10000 på en pc, og jule pengene kan jeg pare til neste oppgradering. Men hvis ingen har noe å si på opsettet mitt så kjøper jeg det, tror ikke 350w holder, jeg skal ha vannkjøling, mange hdd skjermkortet får jeg sikkert klokket ganske høyt, cpu tra mye strøm, sp trenger skikelig psu, synes ikke 1300 er spesielt mye for et kvalitets kabinnet og psu. edit: Hva skal jeg gjøre mens jeg venter på ny pc? i og før sommer kunne jeg spille spill på litt dårlig settings, men nå må jeg ta dem helt ned, og det går enda rykkete, har slutta å spille helt, kjeder meg!!!!! Endret 26. september 2004 av hba Lenke til kommentar
avalencia Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) La til litt info i forrige innlegg. Dine penger Er enig med at det er litt lite med 350w. Ang. vannkjøling så kan du jo bruke pumpe som ikke tar strøm fra strømforsyningen, det gjør jeg funker fint. Ellers kan du jo finne deg en hobby, dykking er bra! (kanskje litt dyr hobby, men utrolig morsomt). Edit: Leif Endret 26. september 2004 av avalencia Lenke til kommentar
1955 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Nå er det igang igjen dette flisespikkeriet om high end ytelsesforskjeller i promiller og prosenter . Vil noen frivillig bli melket kjøp 939 ! Bruker man hodet før man åpner lommeboka velger man 754. Vil noen bli frivillig melket kjøp grafikkort til kr. 4500,- ! Bruker man hodet før man åpner lommeboka stopper man ved kr. 2500,- . Vil noen bli frivillig melket kjøper man 2x512-2.2.2.5 til kr. 2700,- ! (som meg) Bruker man hodet før man åpner lommeboka stopper man ved Kr. 1500,- . Vil noen bli frivillig melket kjøp LCD 20" ! (som meg) Bruker man hodet før man åpner lommeboka stopper man ved 19" . Vil noen bli frivillig melket så vær "fremtidsrettet" ! (som meg) Bruker man hodet før man åpner lommeboka velger man det nest beste. Hvorfor ? Hardware er og blir ferskvare ! Ytelsesforskjellene mellom det beste og nest beste er minimale. Prisforskjellene mellom det beste og nest beste er uforskammet store ! Til våren er det på'n igjen ? Endret 26. september 2004 av 1955 Lenke til kommentar
Innos Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Du mener vel forskjellen mellom budsjett(eller hvordan du vil si det)og nets best er store, og ikke beste og nest betse er store som du sa ikke var store over? Eller mente du at jeg ikke vil merke mye på 6800nu og 6800gt? Eller noe i den duren? Endret 26. september 2004 av hba Lenke til kommentar
1955 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Velg et std. 6800 Kr. 2350,- kontra et 6800 Ultra Kr.4700,- . Legg pengene (2350) under puta . Ta dem frem neste år dersom ikke Zanussien har spist dem . Du har da Kr. 2350,- . Disse pengene kan du da (om et år) bruke til et standard neste generasjons grafikkort. Om et år vil du da ha to grafikkort hvorav det ene er et siste generasjonskort. Velger du 6800 Ultra ville du om et år sitte med ett grafikkort av fjorårets generasjon. Om du studerer min enkle logo så vit at det var slikt vi holdt oss beskjeftiget med den tiden det var skolegang på lørdag. Lenke til kommentar
Zero dud Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Skal du spille HL2 og CS:S så er nok ATI best.. Men til Far Cry og Thief e nok 6800GT best. men tror kje du vil merka noen svære forandringer. egentligt. og angående den moding så e det lett og moda X800pro en til XT du må bare passe på at det er en slik vivo ut gave av X800. den koster rundt 3700kr på nesten alle foretninger. det er også mindre varme og støy i ATI. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Men gt har bedre teknologi, og så kommer den med bedre stock kjøler enn ati(snakker om msi nå), urer på om jeg skal gå for gt eller vanlig nå.... edit: Et gt vil jo holde mye lengre enn nu vil det ikke? Og det vil gi mye bedre grafikk right? Eller er det bare tulll, ig bare for de som vil betale mye for få det beste(nest beste i dette tilfellet). Endret 27. september 2004 av hba Lenke til kommentar
Innos Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Har tenkt å vente til rimelige s939 prosessorer og nforce4 tror jeg, når jeg har venta siden april, kan jeg vente ti da, gt kort tar jo hundre år på å komme i butikker anyways, så blir ikke lan i høstferien uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå