Gå til innhold

Slik skulle PC'n være i 2004! :)


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare jeg som har en viss skepsis til om bildet er ekte?

Må si meg enig der. Det som gjorde meg skeptisk var at det var i akkurat år 2004 den skulle se slik ut. Ikke 2000 liksom. Er jo ingen som spår at "i 2049 kommer sikkert PC'en til å være sånn og sånn"

Spørs, visst denne artikkelen er skrevet i 1954 så vil det jo være naturlig at det var 2004.

"Forskeren" tippa jo at hjemme pcen kom til å se slik ut om 50 år :)

Lenke til kommentar
Åja. Tror egentlig mer på teorien min om viftestyring, det er jo blitt så populært.

hvor er da musa??

 

det er skjerm og tastatur der, men INGEN mus, dermed må det være en mus...

 

viftestyringene er jo de bryter-sakene på høyre side av maskinen, under alle temp-målerene og rpm målerene til viftene...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Den Pcen som er på bildet er like kraftig som en vanlig kalkulator som de fleste har hjemme. Fakta.

Det skulle ikke forundre meg.. De sendte jo ut en bemannet romrakett til månen (apollo 13?) med en styremaskin som ligner HP 48-kalkulatorene fra tidlig 90-tallet ganske mye. (Både regnekraft og lagringsmengde var ganske likt). Forskjellen var bla. størrelsen: ca på størrelse med et kjøleskap og et strømforbruk på ca 1kW.

 

Forresten: Er det noen som husker datamaskinen HAL (9000?) fra 60-tallsfilmen "en romodysse 2001"?

 

*magnus*: Doom3 kjører veldig dårlig på HP48... Tror ikke det går noe bedre på maskinen med ror/sveivemotor.

Lenke til kommentar
Den Pcen som er på bildet er like kraftig som en vanlig kalkulator som de fleste har hjemme. Fakta.

Det skulle ikke forundre meg.. De sendte jo ut en bemannet romrakett til månen (apollo 13?) med en styremaskin som ligner HP 48-kalkulatorene fra tidlig 90-tallet ganske mye. (Både regnekraft og lagringsmengde var ganske likt). Forskjellen var bla. størrelsen: ca på størrelse med et kjøleskap og et strømforbruk på ca 1kW.

 

Forresten: Er det noen som husker datamaskinen HAL (9000?) fra 60-tallsfilmen "en romodysse 2001"?

 

*magnus*: Doom3 kjører veldig dårlig på HP48... Tror ikke det går noe bedre på maskinen med ror/sveivemotor.

:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...