eppen Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Lurer på om noen har noen tips til hva som er feil: -Har 3 maskiner med win2000. -Koblet sammen i nettverk med dlink 804 dsl router imellom mask. -Nettverket virker 100% -Klarer å komme inn på router og starte ADSL oppkoblingen. -ADSL virker ihht diagnoseverktøyet. MEN: -Jeg får ikke Internet Explorer til å bruke routerens kobling mot ADSL. -Hvilke instillinger kan jeg ha glemt? -Proxy ikke proxy osv osv osv osv alt er prøvd men kommer ikke ut på maskinene. Har testet modemet og det er ok. Tips tas imot med glede. Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Husk å sette default Gateway og DNS servere på pc'ene til Intern IP på Dlink boksen. Og Dlinken må ha en ekstern DNS server som den kan sørre når den får sprøsmål fra interne maskiner. G. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Jeg måtte "nedgradere" min 804 for å få den til å virke på Telenor ADSL. http://www.dlink.se/support/sdbdetails.asp?Id=54 Mjukvara till DI-804 version 2.00b6 Tidigare version av mjukvaran till DI-804. (För kunder som har problem med PPPoE med Telenor i Norge) Lenke til kommentar
eppen Skrevet 11. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2002 HÅREK: Kan du forklare hva som gjorde at det ikke virket hos deg? Oppkoblingen ser nemlig ut til å virke. (ihht diagnoseverktøyet på den) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Husker ikke helt, det er en stund siden. Men jeg fikk rett og slett ikke koblet opp internett. Det var OK uten 804, så det var ingen tvil om hvor feilen lå. Telenor har en litt spesiell implementasjon av PPPOE. Synes å huske at diagnostic viste oppkobling, men det virket likevel ikke. [ Denne Melding var redigert av: hårek på 2002-05-11 20:11 ] Lenke til kommentar
eppen Skrevet 11. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2002 OK, takk. Det kan være hjelpen jeg trengte Har stresset mye med denne... Lenke til kommentar
eppen Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Fikk tak i ny zyxel router og den virket med en gang. Dlink 804 funker tydeligvis ikke Lenke til kommentar
craq Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg har en dlink 804, der funker perfekt. Bruker fireware 2.00b det er den som støtter telenor best,på denne routeren altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå