starcatcher Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Kan man kjøpe et NTSC videokamera i USA og konvertere signalet til PAL gjennom PCen i god kvalitet? Ser jo for meg at når både oppløsning og fps er forskjellig så kan det bli litt dårlig? Noen erfaringer? Arne Lenke til kommentar
starcatcher Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Jeg er sikker på at det er noen som har erfaring med konvertering fra NTSC til PAL, eller har lest noe om det, eller hva? Lenke til kommentar
sletter bruker Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Du vil støte på mange problemer om du gjør dette. Først og fremst så er pixel aspect ratioen annerledes fra PAL til NTSC, oppløsningen er forskjellig (NTSC=720x480 PAL=720x576) og antall bilder i sekundet varierer (NTSC=30fps PAL=25fps). Dette fører til hakking når du konverterer fra NTSC til PAL da pcen må "fjerne" eller holde på noen frames litt for lenge... Skaff deg PAL heller! Lenke til kommentar
mad_amd Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Er nok ikke å anbefale. Har prøvd dette en gang, med analogt opptak i Hi8 PAL. Brukte Premiere og importerte klipp i PAL setting. Deretter skiftet jeg prosjekt-innstilling til NTSC, fikk en advarsel om at kildefiler og eksport-setting var satt forskjellig. Eksporterte til fil (VCD tror jeg). La ikke merke til noen spesiell kvalitetsforskjell, men det kan være fordi kildemateriale hadde relativt dårlig kvalitet. Det blir en forskjell i videoen lengde pga. forskjell i frame rate. Lenke til kommentar
eglo Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg bruker programmet: cucusoft avi to dvd .. Med dette programm kan du gjøre om forskjellige filer til dvd-svcd-vcd-mpeg2 etc.. Samtidig kan du gjøre om fra ntsc til pal.. Det tar noen timer på en hel film,avhengig av pc din,men resultatet er veldig bra.. eglo Lenke til kommentar
starcatcher Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 Ja dette var interessant. Noen mener det fungerer dårlig, mens en annen ser ut til å mene at dette ikke er noe problem bortsett fra rent tidsmessig. Presiseringer og flere meninger er velkommen, og takk for svar så langt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå