kyrsjo Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hei! Sitter her med en tynnklientserver og en haug med tynnklienter ingen får brukt, da rommet de står på ikke har nok kontakter til å kople til dem alle. Men inntill det problemet blir løst, har jeg tenkt på en annen løsning: Hva hvis man kunne tatt en liveCD, stappet den inn i hvilken som helst maskin på hele skolen, og den bootet og koplet seg til tynnklientserveren, slik at man kan logge seg inn? Hvis noen vet om/har erfaring med etc. slike cd'r - vil jeg kjempegjerne høre dem! Kyrre Lenke til kommentar
boza Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 ? Hvis jeg forstår deg rett nå? Hvis problemet ditt uansett er at det ikke er noen "kontakter" (strøm/nettverkskontakter)? Hva vil det hjelpe med Boot cd'r da? Vær litt mer spesifikk, eller misforstår jeg helt? Mvh Boza Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Lurer på samme som Boza, og hva skal du med en LiveCD hvis du har en tynnklientserver du kan bruke? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Poenget er: -jeg har en tynnklientserver -Den deler ut tjenestene sine på lokalnettet via XDMCP -jeg har en haug med tynnklienter, men ingen får brukt de pga. manglende stikk -jeg har en haug med windows-maskiner, og de har cd-rom -jeg ønsker å gi ut cd'r som man kan stappe inn i windows-maskinene, trykke på reset (ingen her har noensinne hørt om "start->shut down"), og få opp Linux - fra tynnklientserveren - og kunne logge seg inn og gjøre det de skal. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Sjekk ut http://pxes.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. september 2004 Forfatter Del Skrevet 21. september 2004 Sett på det - men dette er for å boote over nettverk. Det er ikke det jeg ønsker. Det jeg ønsker er en liveCD a la knoppix, som i stedet for å logge inn lokalt, kopler seg til en XDMCP-server. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Kan du ikke titte på morphix eller knoppix-modifisering? Det er svært lett, du bare modifserer konfigurasjonsfilene på imaget til å sørge for at XDMCP kobler seg på serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå