Joakimt Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Hei! Skal åpne port 6881, for å bruke den til P2P. Vet noen hvordan jeg skal gå fram? Har ruter/modem fra NextGenTel (Netopia 3351) og router (altså en boks som jeg deler internettilgangen med en annen) - TopCom BR 604. Begge ligger under brannmur, tror jeg. Hjelp, noen? Hvis noen skulle klare å hjelpe meg, har jeg alltids en GMail-konto å gi bort. Endret 20. september 2004 av Joakimt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) På www.relativt.net ligger det masse informasjon..men eg finner ikkje ut av det sjølv heller . Eg fant ein link til konfigurering av ruteren http://endring.nextgentel.no/ , men har problemer, sjølv om det sikkert er ganske lett. Eg legger ved eit bilde som viser det eg kan gjere..for å få litt guidance. Eg skal opne ein port...nærmare bestemt, port 9500, for å kunne bli Active i DC++. Korleis gjer eg det (sjå bilde)? Endret 14. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
.V. Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Joakimt: Når du skal åpne porter gjennom 2 routere så må du åpne port i den ytterste routeren(den "nærmest" internett) til router nr.2. I den andre routeren åpner du port til den pcen som skal benytte seg av porten. Jeg vet ikke akkurat hvordan du åpner porter i dine routere, men det er vanligvis noe under "Nat", "Wan", eller "Brannmur/firewall" Noe du kan gjøre, for å forenkle prosessen litt, er å gjøre den ipen som skal bruke porten til "DMZ" i den "innerste" routeren. "DMZ" vil si at alle porter er åpne og anbefales kun hvis du har mer enn èn brannmur. zeph: Det var da voldsomt til komplisert router da! Nesten like ille som min D-Link det der. Der er det heldigvis en DMZ-funksjon, som jeg kan bruke siden jeg har et Zyxel-modem/router i tillegg(og der er det ganske enkelt å åpne porter). Endret 14. oktober 2004 av E-Ton Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hehe, var det ironisk? Eg er klar over at eg er håplaus på alt slikt, men husk at det finnest ikkje dumme spørsmål, berr dumme svar På relativt.net står det ingenting om å konfigrere ruteren på den måten, så eg tyr til forumet. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Var faktisk ikke ment ironisk, har aldri sett på maken til rotete måte å åpne porter på. Er det mulig å skrive "*" der du skal skrive IP, Zeph? Hvilke valg har du under "Protokoll", "Avsenderport" og "Mottakerport"? Kommer forresten ikke inn på den Nextgentel-siden din... Sånn skal det se ut: Endret 14. oktober 2004 av E-Ton Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Aha...og eg trudde det såg så lett ut.. Den NGT-sida kjem du sikkert berr inn på om du har NGT, det er innlogging for konfigurering av ruter. Endret 14. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
.V. Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Har du sjekka denne linken? http://www.relativt.net/artikler/7.html Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Har du sjekka denne linken? http://www.relativt.net/artikler/7.html Ja, det var der eg fant den linken. Eg prøvde den metoden som stod der, men eg får ikkje logga inn av ein eller annan grunn. Det står diverre ingenting om konfigurering via endring.nextgentel på relativt.net Endret 14. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
.V. Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Heeelt sikker på at du har korrekt brukernavn og passord? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) 100%....mein heisann! Eg søkte litt på google, og fant ut at eg måtte skrive inn "Brukernavnet er P (stor P) + (kundenummer - 10000). Eks: ditt kundenummer er 145334, da blir brukernavnet P135334.". No kom eg inn på telnet. Endret 14. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Vel, eg gjorde jo eksakt det som stod på relativt.net...så ja, det var 100% korrekt. nvmd...eg prøver litt.. Ok, eg fekk det til Takker for hjelpen E-Ton Endret 14. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå