Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne en port

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal åpne port 6881, for å bruke den til P2P.

Vet noen hvordan jeg skal gå fram? Har ruter/modem fra NextGenTel (Netopia 3351) og router (altså en boks som jeg deler internettilgangen med en annen) - TopCom BR 604.

Begge ligger under brannmur, tror jeg.

Hjelp, noen?

Hvis noen skulle klare å hjelpe meg, har jeg alltids en GMail-konto å gi bort.

Endret av Joakimt
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

På www.relativt.net ligger det masse informasjon..men eg finner ikkje ut av det sjølv heller :p. Eg fant ein link til konfigurering av ruteren http://endring.nextgentel.no/ , men har problemer, sjølv om det sikkert er ganske lett. Eg legger ved eit bilde som viser det eg kan gjere..for å få litt guidance. :)

Eg skal opne ein port...nærmare bestemt, port 9500, for å kunne bli Active i DC++. Korleis gjer eg det (sjå bilde)?

post-61-1097776297_thumb.jpg

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Joakimt: Når du skal åpne porter gjennom 2 routere så må du åpne port i den ytterste routeren(den "nærmest" internett) til router nr.2.

I den andre routeren åpner du port til den pcen som skal benytte seg av porten.

Jeg vet ikke akkurat hvordan du åpner porter i dine routere, men det er vanligvis noe under "Nat", "Wan", eller "Brannmur/firewall"

Noe du kan gjøre, for å forenkle prosessen litt, er å gjøre den ipen som skal bruke porten til "DMZ" i den "innerste" routeren. "DMZ" vil si at alle porter er åpne og anbefales kun hvis du har mer enn èn brannmur.

zeph: Det var da voldsomt til komplisert router da! Nesten like ille som min D-Link det der. Der er det heldigvis en DMZ-funksjon, som jeg kan bruke siden jeg har et Zyxel-modem/router i tillegg(og der er det ganske enkelt å åpne porter).

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

Var faktisk ikke ment ironisk, har aldri sett på maken til rotete måte å åpne porter på.

Er det mulig å skrive "*" der du skal skrive IP, Zeph?

Hvilke valg har du under "Protokoll", "Avsenderport" og "Mottakerport"?

Kommer forresten ikke inn på den Nextgentel-siden din...

Sånn skal det se ut:

post-61-1097777777_thumb.jpg

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

100%....mein heisann! Eg søkte litt på google, og fant ut at eg måtte skrive inn "Brukernavnet er P (stor P) + (kundenummer - 10000). Eks: ditt kundenummer er 145334, da blir brukernavnet P135334.".

No kom eg inn på telnet.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...