ØysteinI Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Celeron : 0 kB CeleronA (Deutches) : 128kB Full speed Celeron (Coppermine) : 128kB Full Speed Celeron (Tualatin) : 256kB Full Speed Pentium 3 (Katmai) : 512kB Half Speed, Dual Pentium 3 (Coppermine) : 256kB Full Speed, Dual Pentium 3 (Tualatin) : 256kB Full Speed, IKKE Dual Pentium 3-S (Tualatin) : 512kB Full Speed, Dual Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Jeg er enda usikker på hva som er best av P3 og Celeronen min, siden jeg ikke vet om Simon1 hadde utgangspungt i celeron "D" (256kb L2 cache) eller min Celeron "C". Det står en tabell i slutten av testen som jeg hentet resultatene fra. Den tabellen forteller hvilken type Celeron som er testet. Det er en Celeron 1,7GHz willamette. Altså den som kom før "Celeron-C". Jeg er rimelig sikker på at du også har en Celeron willamette siden neste generasjon, Celeron-C/Celeron-Northwood starter på 2,0GHz. Tabellen finner du her: http://www6.tomshardware.com/cpu/20030217/...s/cpu_chart.gif Edit: Du funner en mer komplett oversikt over Pentium3-kjernene og egenskaper her: http://www.sandpile.org/impl/p3.htm Endret 26. september 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
whom Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Da har jeg kommet fram til (ved hjelp av Aida 32) at Celeronen min er som Simon1 sier, en Willamette Lite (128 kb L2 cache)... og har nå også en konklusjon: Min P3 800 mhz 256 L2 cahce er noe dårligere enn min Celeron 128 kb L2 cahce utenom i "benchmark" programmet Super PI. Så da blir det til at jeg kommner til å bruke Celeronen i min nr 2 gaming pc Takk for alle gode svar Edit: forandret topic navn (igjen) Endret 26. september 2004 av Deuz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå