Saftis Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hei Skal kjøpe inn webcam til mine foreldre hjemme (jeg studerer i en annen by), og tenkte å kjøpe inn et som er bundlet med mikrofon. Har sett på: Creative Webcam NX Ultra og Logitech QuickCam 4000 Pro Slik jeg tror det er: Creative: Gir bedre lyd pga. at det kommer med headset m/mic. Gir veldig dårlig bilde (erfaringer i produktguiden). Logitech: Gir dårligere lyd pga. at mic'en står langt vekk (integrert i kameraet) Gir bedre bilde (kun 1 av 11 negative erfaringer i produktguiden). Noen med andre erfaringer/synspunkt/tips til andre produkter ? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Velg Logitech QuickCam 4000 Pro. Uten tvil. Hvis lyden er dårlig, kan jo headset med mic kjøpes seperat. Ikke gå på kompremi med billedkvaliteten. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Ville absolutt valg logitech quickcam pro 4000. En kamerat av meg har det creative-webcamet, og han må nesten ha mic'en inni kjeften for at jeg skal høre hva han sier, mens jeg fint kan ha webcamet flere meter fra meg, og lyden er fremdels god og klar. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Logitech QuickCam 4000 Pro tar vel ca 1,3mp bilder. Har det selv som overvåkningskamera over parkeringsplassen og det funker veldig bra. Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 når du bruker en vanlig "gamer" mic til å snakke med folka hjemme, så blir det veldig dårlig lyd. Men hvis du vil investere noen hundrelapper ekstra anbefaler jeg en "live" mic og et lydkort som støtter XLR eller stor jack. Og en mic som matcher seff. Dette vil komme på ca 1000,- ++ men du får en lyd som er 100 ganger bedre enn en gamer mic. Er kansje litt mye å legge i en "telefon" da.. men var bare et forslag Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Så sant så sant. Men det holder å lage en overgang fra XLR til minijack. Det har jeg gjort. Kan også bruke overgangen til DV kameraet mitt også. Pass på å bruk en stereojack. Ellers forsvinner lyden i høyre kanal på kameraet. Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 XLR til minijack? Da er det vel like greit å kjøpe en ferdig XLR kabel med minijack i andre enden da. Og Lager ikke det mye støy? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Takk for respons, flere kilder sier at Logitech 4000 saken er tha shit. Trenger ikke noe profesjonelt utstyr foreløbig, får heller oppgradere hvis kvalitet i Skype/MSN blir for dårlig. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 XLR til minijack? Da er det vel like greit å kjøpe en ferdig XLR kabel med minijack i andre enden da. Og Lager ikke det mye støy? Då får ikke kjøpt sånne ferdige kabler. -Støy: For å lage et kort svar på det: Så lenge du holder deg under 10 m kabler og ikke krysser for mye strømførende kabler, går det bra. Har med balansert/ ubalansert osv å gjøre. Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 jeg har en liggende jeg. kjøpte den i studio shappe i fredrikstad. Hadde jo aldri brukt for den, men jeg fikk vertfall tak i. Uansett er vi litt offtopic her tror jeg. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Jahh. Kanskje litt offtopic, men men. Det er nå gøy å spore litt av . Jeg lagde overgangen av en gammel headset minijack kabel + en XLR hun plugg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå