Gå til innhold

6230 eller K700 ?

So|o

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ha ny mobil, men klarer ikke helt å bestemme meg.

Det blir Nokia 6230 eller Sony Ericsson K700.

Begge har de funksjonene jeg er ute etter. Liker designet på begge også... men hvordan er det med kvaliteten? Er begge like "solide" osv?

Noen som har erfaringer eller anbefalinger om hvilken av disse jeg skal velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt begge og jeg må si at begge telefonene er meget gode :)

6230 har den fordelen av at den har minnekort.

K700 har den fordelen av at skjermen er utrolig bra.

Så hvis du ikke skal bruke telefonen som mp3 spiller så kjøp deg K700! Batteritiden er ca lik etter du har oppgradert FW på K700 hvertfall.

Lenke til kommentar

oppgradert FW?

skal kjøpe den imorgen på tetebutikken.

Etter å ha lest litt fant jeg ut at det betyr å oppgradere softwaren ,så batteriet varer lengre.

når jeg kjøper min i morgen,må jeg da oppgradere ,eller er det gjort.?

Endret av FlexGym
Lenke til kommentar

6230 har ett problem.. Den er nokia's-. Det betyr imidlertidig at den ikke varer så innmari lenge + at den har ikke fult så godt skjerm. K700 er av ericsson, og som bruker av en SE tlf så må man beregne seg noen kroner i frakt for innsendelse av telefonen..

Helsing frå en positiv X-bruker :p:thumbdown:

Lenke til kommentar
Er jo en fordel med minnekort. Heller litt mot 6230.

Hvordan er kvaliteten? Er den solid? Har hatt noen Nokia-telefoner tidligere.. noen av de hadde litt "plastikk følelse"

6230`en er kvalitet ja, ingen knirking her og der, holder seg godt i hop ja..

K700 har jeg heller liten erfaring med.

Batteritiden på 6230 er ok, varer i 3-5 dager avhengig av bruk

Skjermen er veldig god, klare og sterke farger, ett lite minus for noen er at den er litt liten.

Minnekort: har vært borti att folk har dyttet inn 512 mb kor, men husk, jo større kortet blir, jo tregere vill det gå å hente ting i fra og lese til kortet (generelt problem med flash kort)

MP3 spilleren er bare genial, du blir avhengig av den etterhvert visst du liker å drasse med deg musikk.

Radio fungerer også ganske bra

Stereo handsfreesett, fungerer som antenne til radioen, og ørepropper til mp3 spilleren, høvelig god kvalitet. .

Kamera, greitt nokk, god nokk til å vise bilder på pc`en, har ikke prøvd å fremkalt papirbilder, men vill tro at det holder til normal 10x13.

Genial video funksjon, opptil 4 minutter video kan du ta opp..

Meget god handsfree høyttalere, kan brukes til radio og mp3 av spilling også.

vanvittig kjapp i java applikasjoner, er i tet i testene til amobil, ingenting som oppnår samme hastighet, raske menyer, og ikke minst rask å skrive sms på..

Dette var de erfaringene mine med telefonen.. har bare hatt gode erfaringer så langt..

Lenke til kommentar

Jeg har selv en 6230 og er ikke helt fornøyd. Kanskje noen vil bytte i en pent brukt K700i? Jeg vet ikke helt enda, har liksom ikke klart å bestemme meg om jeg liker 6230 enda.

Det jeg kan si er at 6230 er sinnsykt kjapp. Menyene reagerer nesten før du trykker på knappene. Kameraet fungerer veldig bra og mulighetene for å bruke MP3 eller midi som ringetoner og beskjedtoner, er helt glimrende.

Navigeringen i filsystemet er veldig(!) bra. Den er iallfall bedre enn på K700i (det lille jeg har prøvd).

Lyden er bedre på K700, det er uten tvil. Midi synth'en er veldig mye bedre, med 40 mot 24 stemmer.

Skjermen på 6230 er utrolig skarp og fin. Eneste minuset er størrelsen. Skjemstørrelsen på K700 er genial, men personlig synes jeg ikke den er like skarp.

Blåtann vil jeg tro funker bedre på K700i. Min 6230 har problemer med å pair'e med min iPAQ. Det kan hende min iPAQ er merkelig, men det funker iallfall ikke.

Hva mer? Jeg har sikkert glemt noe.

_

johanf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...