Gå til innhold

hei, trenger råd fra noen, skjermkort kjøp

rbuljo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvilker tester er ati bedre enn nvidia i hl 2 ?

http://www.vr-zone.com/?i=1208&s=5

og i doom 3 er jo nvidia overlegen mot ati,selv om ati klarer og lage

drivere som ga dem 4-7 fps mere i spillet.

i 3d mark,spill har jo 6800 GT overtaket mot ati x800 pro,sikkert derfor medlemene også kjøper mere GT kort enn pro.

mere pipelines,og mere båndbredde på GT kortene kommer vi ikke utenom.hvor mye hver enkelte klarer og oc kortet sitt,eller flashe har jo lite og si fordi ikke alle vil miste garantien på kortet til 3500,- 4000.-

nei,vil du spille i 1200x1600 8xAA og 16xAF på er 6800 GT det beste valget,selv om noen mener at ati har bedre bildekvalitet på kortene.

Lenke til kommentar

X800Pro og 6800GT stiller ganske likt ytelsemessig her, ihvertfall i source stress testen. Jeg siktet til 3Dc støtten noe som jeg er ganske sikker på denne testen ikke bruker.

Ser ut som Catalyst AI øker ytelsen adskillelig mer. nVidia er med det ikke så overlegen lenger.

i 3d mark,spill har jo 6800 GT overtaket mot ati x800 pro,sikkert derfor medlemene også kjøper mere GT kort enn pro.

Det har ikke alltid overtaket og jevnt over med AA og AF er det ikke snakk om store overtaket.

mere pipelines,og mere båndbredde på GT kortene kommer vi ikke utenom.hvor mye hver enkelte klarer og oc kortet sitt,eller flashe har jo lite og si fordi ikke alle vil miste garantien på kortet til 3500,- 4000.-

nei,vil du spille i 1200x1600 8xAA og 16xAF på er 6800 GT det beste valget,selv om noen mener at ati har bedre bildekvalitet på kortene.

Vil man kjøre med 8xAA så har man ikke noe valg, men det kan man uansett glemme å kjøre i 1600x1200 pga det enorme ytelse tapet man får med SSAA.

Poenget er at begge kortene har sine fordeler og ulemper og hvilket som er det beste valget må bli opp til hver enkelt å avgjøre. Det er ikke så veldig klart hvilket som er det beste.

Lenke til kommentar
X800Pro og 6800GT stiller ganske likt ytelsemessig her, ihvertfall i source stress testen. Jeg siktet til 3Dc støtten noe som jeg er ganske sikker på denne testen ikke bruker.

Helt enig, jeg driver å anbefaller folk til å kjøpe 6800Gt, mens jeg selv har en x800pro ;)

Er helt super duper fornøyd med!

Lenke til kommentar

Når det kommer til spill som ikke er ofte brukt i tester så blir bildet fort ikke så pent for nVidia.

1280x1024 4xAA/8xAF 6800GT/X800Pro

Max Payne 2 … … … 145/157

Lock On … … … … .. 17/18

Collin McRae R4 … .. 79.4/88.7

Perimeter ... ... ... ... 18.5/18.6

StarWars KotoR … … 40.2/40.6

FIFA 2004 … … … … … 48.0/57.0

Delta Force BHD … … … 70.2/85.9

Mafia The City of Lost Heaven - 54/66.3 (6800Ultra)

F1 Challenge … … … 88.1/90.4

Il-2 FB … … … … … … 29.1/31.6 - 16x12 - 4AA/8AF

Unreal2 Awakening … … 97.0/102.0 … … … … … 10x7 - 4AA/8AF

Det er også flere ikke-typiske benchmark spill tester jeg har sett der X800Pro har overtaket som f.eks BF1942, BF:V og Tron2.0.

Og nå som ATi vil gå aktiv ut med applikasjons spesifikke optimaliseringer så kan det tenkes at heller ikke typiske benchmark spill som de fleste reviewere bruker vil tegne like pent bilde for nVidia som det gjør idag.

Lenke til kommentar

hvor har du tatt de tallene fra? har selv kjørt il-2 på begge kortene gt kortet tråkker x800pro kortet jeg haddet ned i søla. Edit:Men i Battlefield hvar x800pro like bra, det er riktig

Nei det er ikke noe galt med mitt oppsett når jeg haddet x800pro powercolor ult ed, jeg brukte nyeste driveren med overide å fikk 9000 i 3dmark, nå får jeg 12000.

Jeg har prøvd ut x800pro kortet i 3-4mnd, jeg la merke til med en eneste gang at gt kortet yter bedre, fatter ikke at det er noe å diskutere

gt er bedre en pro, xt og ultra er like gode- Går ikke an å si det enklere en det.

Jeg har brukt ati til nå fordi de har vært best med 9700pro 9800pro serien, nå har nvidia svart å da bruker man dems kort, enkelt

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ser ut som Catalyst AI øker ytelsen adskillelig mer. nVidia er med det ikke så overlegen lenger.

Det har ikke alltid overtaket og jevnt over med AA og AF er det ikke snakk om store overtaket.

Vil man kjøre med 8xAA så har man ikke noe valg, men det kan man uansett glemme å kjøre i 1600x1200 pga det enorme ytelse tapet man får med SSAA.

Poenget er at begge kortene har sine fordeler og ulemper og hvilket som er det beste valget må bli opp til hver enkelt å avgjøre. Det er ikke så veldig klart hvilket som er det beste.

MistaPi,enig med deg.I hl 2er kortene ca jevngode,men ikke at ati er mye bedre som mange vil ha fram.Synes 6800 GT har litt overtak i AA/AF i høye oppløsinger,Seff fins det jo begrensing på GT/pro med mye AA/AF på speselt i dx9 spill.Men hadde ingen pro og spille zero hour i 1200x1600 8xAA/16xAF på.

Tviler på jeg hadde blitt skuffet om jeg hadde ati x800 pro,men valgte nvidia denne gang.

Lenke til kommentar

Det satt ganske langt inne i hjerte roten på meg oxo dette, jeg satt trossalt med et x800pro kort fra første sending på komplett. Så begynte ryktene å gå om at gt haddet shader 3.0, 16 pipes standard. Jeg var også nå vant til at ati var kvassere + at det føltes litt under dogg å bruke ati.

men når mitt x800pro kort tok kvelden pga strømmkontakten var jeg ikke sen om å mase om et gt kort i steden, fordi sjangsen på hardmodding å miste garantien ikke er min stil, jeg var også misunnlig på hva shader modell 3.0 kan gjøre (det vill tiden vise).

jeg får et gt gs 2400 som kan klokkes til ultra med garantien i behold, kortet er standard på 49 grader og 63 etter flere timer med doom 3 etc, prisen er heller ikke et argument etter at komplett satt den til ukens tilbud 3990 kr.

Et standard x800pro kort med garaniten i behold er hakket dårligere denne gangen det er dette vi må se på, pga de fleste ønsker ikke risikere garanti.

Argumenterer ganske sikkert fordi jeg som skrevet mange ganger satt med x800pro powercolor i 3-4mnd.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Noen her inne får det jo til å høres ut som at det er store forskjeller mellom de to kortene, noe som det ikke er!

Begge kortene er veldig gode, ati og nvidia er gode på forskjellige ting. Uansett hvilket kort du velger vil du bli fornøyd.

edit: skrivefeil

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
hvor har du tatt de tallene fra? har selv kjørt il-2 på begge kortene gt kortet tråkker x800pro kortet jeg haddet ned i søla.

Har du noe test å vise til der IL2 FB er mye raskere på 6800GT? Etter et søk på nettet fant jeg en test med IL2 Sturmovik der 6800GT var bedre, men det var minimale forskjeller.

De fleste tallene har jeg tatt fra forumet på Beyond3D.

Edit:Men i Battlefield hvar x800pro like bra, det er riktig.

X800Pro er raskere her. Men syns at du påsto at alle spill gikk med bedre flyt på 6800GT..

Nei det er ikke noe galt med mitt oppsett når jeg haddet x800pro powercolor ult ed, jeg brukte nyeste driveren med overide å fikk 9000 i 3dmark, nå får jeg 12000.

Vel, utifra 3DMark03 skulle X700XT gjordt det "mye" bedre mot 6600GT enn det det gjør. 3DMark03 er en syntetisk applikasjon benchmark og dens nytte til å spå hvordan kort vil måle seg i real-world spill er åpenbart ikke så stor.

Men når det er sagt så ville du nok ha nådt en del lenger med å klokke X800 kortet manuelt og det er vel kanskje heller ikke en godkjent driver for 6800GT du har brukt.

Jeg har prøvd ut x800pro kortet i 3-4mnd, jeg la merke til med en eneste gang at gt kortet yter bedre, fatter ikke at det er noe å diskutere.

gt er bedre en pro, xt og ultra er like gode- Går ikke an å si det enklere en det.

Bedre med hva, bedre i hvilkne spill? Det er ikke så enkelt. Klarer du virkelig ikke å se det?

Lenke til kommentar

som nevnt hundre ganger, og som er hele poenger klokker jeg mitt gs kort til ultra med garantien i behold + at det er default 16 pipes.

Jeg sattser aldri garantien, den vill jeg ha, med tanke på at både mitt 9700pro kort + x800pro kort har tatt kvelden. (viften var en svakhet på 9700pro-strømmkontakten på x800pro, jeg var heldig å fikk begge, heldig pga jeg fikk først byttet til 9800pro og nå til gt 6800 gs :yes: )

Med dette utganspunktet så forstår du nokk hva jeg mener, ja det yter mye bedre i alle spill er svaret

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Med dette utganspunktet så forstår du nokk hva jeg mener, ja det yter mye bedre i alle spill er svaret

Nei jeg forstår ikke hva du mener. Selv om du sammenligner 6800Ultra med X800Pro så stemmer det bare ikke. Du sier jo selv at BF:V gikk like bra på X800Pro kortet ditt.

Det er en del som er villig til å overklokke og/eller flashe kortet sitt og X800 har som nevnt fordeler 6800 ikke har. Så hvordan du bastant kan si at det ikke er noe grunn for å velge X800Pro og at 6800GT er mye raskere i alle spill når tester viser noe ganske annet forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar

Du vet selv at du gjør det vannskliegere en det er nå, det må du vite.

Kunne egentlig bare bedt deg lese postene mine en gang til

Det med BF var seff før jeg klokket itl ultra med garantien i behold, `MED GARANTIEN i behold + standard 16pipes.

OM du fortsatt ikke forstår noenting legger vi dette på is (pls!)

Lenke til kommentar

Så det var før du klokket kortet ditt.. så nå er BF:V selvfølgelig mye raskere? Rart hvordan tester og andres erfaringer tilsier noe annet.

Du påstår at 6800GT er beste valget for alle fordi det er mye raskere i alle spill og det kan overklokkes med garantien i behold og det derfor finnes ingen grunn til å velge X800Pro. Har jeg gått glipp av noe da?

Jeg har skjønt at dette med garanti er veldig viktig for deg, men selv om du ikke er villig å ta den risikoen betyr ikke at det Gainward kortet er det beste valget for alle. Er man forsiktig er risikoen med flashing og overklokking minimal.

Hvis du ikke er villig å diskutere dette videre skulle du kanskje latt være å svare eller i det minste prøvd å avslutte det med en mindre provoserene post.

Lenke til kommentar

hehe.. dette endte i en krangel om ati å nvidia ja.. men men. jeg bestemte meg for 6800 gt gs.. og etter det jeg har lest både her og i andre forumer og tester tror jeg at x800 stiller svakere til dags dato.. (nå kommer mistapi til og kjefte :p ) men for og prøve å endre tema, hva slags drivere bør man kjøre på dette kortet? finnes jo så mange mod drivere, den ene slår den andre ihjel påstår de.. erfaringer noen?

Lenke til kommentar

Det er i allefall tydelig at emnet engasjerer. Syns bare det er så merkelig at folk er fans av skjermkort produsenter. Jeg sikter ikke til noen spesielt i denne tråden, men sånn jevnt over på forumet.

Ser ikke helt poenget med å miste objektiviteten og være fans av enten ati eller nvidia. Ha ett åpent sinn og se at konkurransen er så jevn denne gangen at det er helt glimrende for oss. Forhåpentligvis gir dette gode priser for oss.

Uansett hva en velger av 6800GT/Ultra mot X800 Pro/XT så får en ett glimrende kort som yter helt utrolig mye bedre enn forrige generasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...