peze Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 Hei Hvordan kan jeg få støynivået på min Amilo M1420? den har sånne "støyintervaller" som kan være ganske kraftige, altså den går fra å være helt stille, til at viften begynner å bråke ganske mye, finnes det støymatter for unngå dette? For øyeblikket har jeg Win2k inne på maskinen, skulle strengt talt hatt XP, men jeg har ikke det tilgjengelig for tiden. (har det noe å si??) Her er også en liste over applikasjoner som jeg har sjekket med taskmanager som pc'n min bruker. Tatt bort som de jeg som helt sikker på (outlook/realplayer osv) Er det noen her som burde fjernes for å unngå at de tar opp ressurser? Regsvc.exe savescan.exe sndsvc.exe 1xconfig.exe syntplr.exe atipaxx.exe SOUNDMAN.exe pctspk.exe msdmx.exe taskmgr.exe smsss.exe services.exe lsass.exe internat.exe ati2evxx.exe s24evmon.exe svchost.exe ccssetmgr.exe hidserv.exe Alt av tips/råd tas imot /Peze. Lenke til kommentar
Fyrstikk Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 smsss.exe Hvis dette er riktig skrevet har du muligens virus. Google på denne. Lenke til kommentar
kake Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 smss.exe er ikek virus http://www.google.com/url?sa=U&start=1&q=h...ary/smss/&e=747 mvh kai Lenke til kommentar
qingan Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 smss.exe er ikek virus http://www.google.com/url?sa=U&start=1&q=h...ary/smss/&e=747 mvh kai Tidlig på morgenen? smsss.exe har trådstarter skrevet. 3 S-er... Som Fyrstikk har skrevet er dette muligens et virus.. Se her: LINK Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) smsss.exe er et virus ja: http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyc...OBOT.MQ&VSect=T Edit: qingan var visst før meg ja Endret 11. oktober 2004 av hakrist Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Kjør full scan med oppdatert virusprogram, samt ad-aware. Så anbefaler jeg også at du kjører full defragmentering av hd'en med f.eks perfectdisk (mye bedre enn norton eller windows defrag'en). Og....du kan vel fjerne 1xconfig.exe. "1xconfig.exe: System Tray background task which gets installed by the drivers for Shuttle Technology products (now part of SCM MicroSystems). SCM MicroSystems is an OEM manufacturer - that is, it makes/assembles the original products which are then sold under various badges by other companies (e.g. DataFab,Hewlett-Packard, Apple, etc..). The products include USB card readers, USB CD-Writers, USB Zip or Flash Drives, USB LS-120 drives, etc.. ICONFIG sits in the System Tray and its sole purpose seems to be to provide connection and status info about your USB device." Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 soundman.exe er vel også strengt talt unnødvendig. Ække sikkert det bruker så mye resurser, men tilgang til instilinger av lydkortet kan du uansett få tak i gjennom kontrollpanelet skulle jeg tru. "soundman.exe is a installed with Sound cards made by Realtek. This process merely places an icon on the system tray for easy access to diagnostic features. This program is a non-essential process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems." Lenke til kommentar
peze Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Takk for alle tipsene /Peze. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå